نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یک متهم در تهران به شلاق محکوم شد

22-آگوست-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: پسر جوانی که متهم است همکلاسی سابقش را به دلیل اینکه توسط او مورد آزار جنسی قرار گرفته به قتل رسانده بود، پس از مهدورالدم شناخته شدن مقتول، توسط دادگاه کیفری تهران در کنار سایر مجازات ها به تحمل ۳۱ ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری رکنا، پسر جوانی که همکلاسی سابقش را به قتل رسانده مدعی شده بود توسط دوستش همیشه تحت آزار بود و برای رهایی از آزارهای او دست به این قتل زده است.

آرش از عصر نهم خرداد سال ۹۷ وقتی پسر ۲۴ ساله ای به نام کیوان ناپدید شد با اعتراف به قتل او پرده از سرنوشت خود برداشت.

آرش گفت :من کیوان را کشتم و جسدش را آتش زدم. سپس جنازه را داخل یک چاله در حاشیه فرودگاه امام خمینی دفن کردم. سال ها پیش یک بار مجبور شدم در خانه آن ها به حمام بروم اما آن روز کیوان از من عکس گرفت و درخواست رابطه نامشروع را مطرح کرد. مجبور شدم تن به خواسته اش بدهم به همین دلیل تصمیم به قتل کیوان گرفتم.

بعد از مهدورالدم شناخته شدن کیوان، دیروز با توجه به مدارک موجود در پرونده و همچنین اظهارات مطلع، طبق بند الف ماده ۳۰۳ قانون مجازات اسلامی آرش از اعدام و پرداخت دیه معاف شد و قضات دادگاه کیفری تهران وی را به سه سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کردند. آرش به خاطر “جنایت بر میت به دلیل آتش زدن آن” به پرداخت یک دهم دیه کامل و ۳۱ ضربه شلاق محکوم شد.

زندانیان