نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یک مقام دولتی ایران: رسانه‌های «غیرشفاف» فیلتر می‌شوند

2-اکتبر-2014

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفت این وزارتخانه «رسانه‌های غیرشفاف» را فیلتر خواهد کرد.

به گزارش روزنامه اعتماد، انتظامی افزود: «در این راستا قرار است پنج سایت غیرقانونی که برای جناح‌های مختلف فعالیت می‌کنند، در آینده‌ای نزدیک فیلتر شوند.» او نام این پنج سایت را اعلام نکرده است.

انتظامی همچنین توضیح نداده که «رسانه‌های غیرشفاف» چه رسانه‌هایی هستند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد شهریورماه نیز گفته بود: «سایت‌های خبری فاقد مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات، مسدود می‌شوند و مدیران این سایت‌ها به مراجع صالح قضایی معرفی می‌شوند.» این نخستین بار بود که یک مقام دولت حسن روحانی که با وعده گشایش فضای باز رسانه‌ای کار خود را آغاز کرد، رسانه‌های خبری این کشور را تهدید کرد.

حسین انتظامی همچنین از مدافعان طرحی موسوم به «سازمان نظام رسانه‌ای» در ایران است که به‌گفته روزنامه‌نگاران مستقل، باعث دولتی شدن روزنامه‌نگاری در ایران می‌شود.

انتطامی همچنین گفته است که تا دو هفته دیگر دستورالعمل صدور کارت خبرنگاری ابلاغ می‌شود. بر اساس این دستورالعمل، صدور کارت خبرنگاری باید از سوی وزارت ارشاد انجام شود.

به گفته منتقدان، «دستور‌العمل‌هایی که از سوی حسین انتظامی برای رسانه‌ها اعلام شده، در دولت محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران نیز سابقه نداشته است.»

برچسب ها:

زندانیان