نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یک نویسنده توسط دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس، شلاق و تبعید محکوم شد

26-جولای-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: یک نویسنده متهم به زنای به عنف توسط دادگاه انقلاب پس از تغییر عنوان اتهام به ۵ سال حبس تعزیری، دو سال تبعید، ۷۴ ضربه شلاق و ۱۰ سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری رکنا، شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به‌عنوان شعبه هم عرض، در رسیدگی مجدد به پرونده نویسنده که به اتهام زنای به عنف به اعدام محکوم شده بود، عنوان اتهامی وی را تغییر داده و علاوه بر ۵ سال حبس به دو سال تبعید به بشاگرد، ۷۴ ضربه شلاق و ۱۰ سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم کرده است.

متهم این پرونده که مردی ۵۷ ساله است، قبلاً توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام “زنای به عنف” به اعدام محکوم شده بود که پرونده با اعتراض متهم به رأی صادره به دیوان عالی کشور ارسال شد.

دیوان عالی کشور در بررسی های خود، به تحقیقات صورت گرفته در پرونده ایراد گرفت و آن را برای محاکمه مجدد متهم به دادگاه بازگرداند. این نویسنده مجدداً در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه محاکمه و دوباره به اعدام محکوم شده بود. این حکم برای دومین مرتبه در دیوان عالی کشور نقض و به دادگاه هم عرض ارسال شده بود.

بنا بر این گزارش، متهم این پرونده نویسنده‌ای است که در حوزه فلسفه و عرفان فعالیت داشته و پیشتر به اتهام “تشویق به فساد و فحشا و تهدید” از سوی مجتمع قضایی ارشاد از بابت اتهام “تشویق به فساد و فحشا” به ۱۲ سال و ۶ ماه و بابت “تهدید” به دو سال و ۶ ماه حبس و مجموعا به ۱۵ سال حبس محکوم شده و این حکم اخیراً در دادگاه تجدید نظر نیز عیناً تائید شده است.

در این گزارش آمده است: این متهم یک سابقه کیفری مانند همین پرونده نیز در شاهین شهر داشته و به سه سال حبس محکوم شده اما پس از گذراندن یکسال و نیم حبس، با رضایت شکات و آزادی مشروط از زندان آزاد شده است.

برچسب ها:

زندانیان