نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یک کشیشی ایرانی به ۳ سال و نیم زندان محکوم شد

12-دسامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: دادگاه انقلاب اسلامی تهران با علم بر اینکه کشیش “ورویر آوانسیان” از کشیشان رسمی کلیساهای ایران به شدت بیمار و نیاز به مراقبت های ویژه دارد وی را به سه سال و نیم حبس محکوم کرد.

 

 

به گزارش «محبت نیوز» در ادامه موج تهدید و فشار بر رهبران و کشیشان کلیساهای رسمی ایران، دادگاه انقلاب “کشیش ورویر آوانسیان” از مسیحیان ایرانی ارمنی و کشیش رسمی کلیساهای ایران را به سه سال و شش ماه زندان محکوم کرد.

 

براساس برگه اخطاریه و مدارک این حکم از سوی دادگستری جمهوری اسلامی در روز پنج شنبه ۱۴ آذرماه ۱۳۹۲ صادر و بصورت کتبی به ایشان ابلاغ گردیده؛ دادگاه همچنین اتهامات وی را ” اقدام علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران” دانسته و بر همین اساس نامبرده به سه سال و نیم زندان محکوم گردیده است. همچنین به وی مهلت داده شده چنانچه به رای صادره اعتراضی دارد برای اعلام آن ظرف مدت ۲۰ روز به دفتر دادگاه مراجعه کند.

 

جلسه دادگاه کشیش “ورویر آوانسیان” صبح روز شنبه ۱۶ شهریور ماه ۱۳۹۲ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران بصورت غیر علنی و در پشت درهای بسته برگزار شد. بر اساس این گزارش از سوی دادگاه انقلاب به وی ابلاغ شده بود که تا صدور حکم کیفر خواست و رای نهایی دادگاه، از برگزاری هرگونه جلسه و تماس با سایر مسیحیان خودداری کند.

 

گفتنی است این کشیش هنرمند مسیحی بیش از ۱۷ سال به عنوان کشیش رسمی در کلیساهای ارامنه و فارسی زبان ایران فعالیت می‌کرده است و در حال حاظر به دلیل کسالت های جسمی و نارسایی شدید قلبی، بیماری دیابت و چندین جراحی که تاکنون انجام داده، خود را از سمت رهبری و خدمت در کلیساها بازنشسته کرده است.

 

از سوی دیگر وی به دلیل از کارافتادگی کلیه هایش سه روز در هفته نیاز به انجام عمل دیالیز در بیمارستان فوق تخصصی کلیوی هاشمی نژاد دارد که دادگاه با وجود آگاهی از وضعیت جسمی ایشان چنین حکمی را صادر کرده است. گفتنی است پیش از این نیز کشیش ورویربه دلیل مراجعه به بیمارستان و انجام عمل دیالیز قادر به حضور در دادگاه نبوده است.

برچسب ها:

زندانیان