نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یگانه صالحی، همسر روزنامه نگار زندانی جیسون رضائیان آزاد شد

6-اکتبر-2014

گروه خبری: آزادی بیان -

 سایت نفس در قفس: روزنامه‌های نشنال ابوظبی و واشنگتن پست آمریکا خبر آزادی یگانه صالحی در اواخر هفته گذشته را مورد تائید قرار دادند.

به گزارش رادیو فرانسه، تاکنون گزارشی در این زمینه در رسانه‌های داخل ایران منتشر نشده است اما خبرگزاری فرانسه به نقل از محمد کوشش، مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تائید خبر آزادی یگانه صالحی، نسبت به آزادی هرچه سریع‌تر جیسون رضائیان ابراز امیدواری نموده است.

محمد کوشش به خبرگزاری فرانسه گفته است که سازمان متبوعش تمامی تلاش خود را برای آزادی جیسون رضائیان بکار خواهد برد.

یگانه صالحی، ۳٠ ساله، خبرنگار ایرانی- آمریکائی روزنامه نشنال، چاپ ابوظبی، در روز ٢٢ ژوئیه (اوایل مرداد ماه) به همراه همسرش، جیسون رضائیان، یک عکاس ایرانی-آمریکائی و همسر وی در تهران دستگیر شدند.

برپایه این گزارش، برادر جسیون رضائیان به روزنامه واشنگتن پست گفته است که یگانه صالحی در روزهای تعطیل پایانی هفته اجازه ملاقات با همسرش را یافته است و حال هر دوی آنان «به لحاظ فیزیکی» مساعد است.

خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد یگانه صالحی تقاضای هیچ رسانه‌ای را برای گفت‌وگو نپذیرفته است اما یکی از اعضای خانواده جیسون رضائیان به این خبرگزاری گفته است که جیسون رضائیان هیچ جرمی مرتکب نشده است و آنان امیدوار هستند که دولت جمهوری اسلامی ایران به این نتیجه برسد و او را نیز آزاد نماید.

این در حالی است که محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در کنفرانس خبری خود طی روز جاری در پاسخ به سوال یک خبرنگار در رابطه با آزادی یگانه صالحی پاسخ داد: « در رابطه با خبر آزادی که شما می‌گویید اطلاعی ندارم اما از همان مجموعه‌ای که در روزهای اول بازداشت شدند ابتدا یک نفر و مدتی بعد نفر دیگری آزاد شد. همچنین در رابطه با این پرونده هنوز کیفرخواست صادر نشده است.»

در عین حال، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) خبر آزادی یگانه صالحی را به نقل از «منابع آگاه» تأیید کرده است.

زندانیان