نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

۱۳۶ نفر از ۲۷ کشور خارجی در اوین زندانی اند

6-جولای-2017

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: مدیر کل سازمان زندان‌های استان تهران آماری از شمار اتباع خارجی زندانی در زندان اوین ارائه کرده است. به گفته مصطفی محبی، در حال حاضر ١٣۶نفر از اتباع ٢٧ کشور در این زندان در حبس هستند.

به گزارش رادیو زمانه، روز چهارشنبه ۱۴ تیر ۴۵ سفیر خارجی مقیم تهران از زندان اوین بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضاییه هم گفته است تصویری دروغین از زندان های ایران ارائه می شود.

کاظم غریب آبادی با ارائه جزییاتی از تسهیلات و خدمات مختلف در زندان های ایران از توجه ویژه به موضوعاتی نظیر بهداشت و سلامت خبر داده و گفته است این وضعیت در مقایسه با برخی زندان های کشورهای دیگر «بی‌نظیر» است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که گزارش های متعددی درباره وضعیت نامناسب زندان ها در ایران منتشر می شوند. فرسودگی ساختمان ها، عدم توجه به وضعیت زندانیان بیمار و حضور افزون بر ظرفیت زندانیان در زندان ها از جمله این مشکلات هستند.

شمار زیادی از زندانیان، زندان را با بیماری های مختلفی ترک می کنند که پیش از ورود به زندان به آنها دچار نبوده اند.

کاظم غریب آبادی همچنین گفته است زندانبان ها در زندان های ایران با زندانیان رفتاری انسانی و دوستانه دارند.

معاون دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه از «رفتارهای سیاسی برخی کشور‌ها و رسانه‌ها در ارائه تصویری دروغین و ناصحیح از زندان های ایران» انتقاد کرده و گفته است این رفتار «با اغراض سیاسی» انجام می‌شود؛ ادعایی که جمهوری اسلامی پیوسته در برابر انتقادها مطرح می کند.

زندانیان