نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

۱۵ درویش گنابادی زندانی دیگر به کمپین اعتصاب ملاقات زندانیان پیوستند

29-نوامبر-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: ۱۵ درویش گنابادی محبوس در زندان فشافویه در حمایت از سه زن درویشی که توسط مسئولان زندان قرچک مورد ضرب و جرح و بی‌احترامی قرار گرفته بودند به زندانیان اعتصاب‌ملاقات‌کننده زندان فشافویه پیوستند.

به گزارش مجذوبان نور، تعدادی از دراویش محبوس در زندان بزرگ تهران از صبح امروز ۸ آذر ماه دست به اعتصاب ملاقات زده‌اند.

محسن عزیزی، حسن عرب عامری، البرز اسکندری، مهدی بختیاری، رسول هویدا، رضا سیگارچی، مجتبی بیرانوند، محمدحسین ابوالفتحی، آرمان ابوالفتحی، سخاوت سلیمی، میثم عزیزان، مهدی کیوانلو، هادی شاهرضا، رضا یاوری و میلاد کاکاوند اعلام کرده‌اند مادامی که به رفتار خشونت‌آمیز با زنان زندانی پایان داده نشود و بار ظلم و ستم غیرقانونی از روی درویشان زندانی برداشته نشده و اصل تفکیک جرائم در مورد آنها اعمال نشود به اعتصاب ملاقات خود ادامه خواهند داد.

در روز جاری، ۲۹ درویش گنابادی محبوس در زندان فشافویه در اعتراض به برخورد توهین‌آمیز رئیس و معاون زندان قرچک با زنان درویش زندانی، خود را از حق ملاقات محروم کرده و گفته بودند: «حمله‌ی معنادار مسئولان زندان قرچک به سه زن درویش همزمان با روز جهانی منع خشونت علیه زنان، بیانگر دیدگاه ضد زن و دشمنی با حقوق اساسی و بدیهی بشر توسط مقام‌های قضایی و زیردستان آنان در سازمان زندان‌هاست».

شکوفه یداللهی، الهام احمدی و سپیده مرادی سه زن درویش زندانی روز ۵ آذر با رجوع به دفتر خانم میرزایی معاون زندان زنان قرچک خواستار تحویل‌گرفتن وسایل شخصی‌شان شده بودند اما مسئولان زندان به‌جای برگرداندن وسایل شخصی این زنان، آنان را با توهین و برخورد فیزیکی مورد ضرب و شتم قرار دادند.

پیش از این نیز احمد ایرانی‌خواه، سعید دوراندیش و علی کریمی در اعتراض به برخورد غیرقانونی سازمان زندان‌ها با درویشان زندانی و تخلف آنان از مواد مصرح در آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها دست به اعتصاب ملاقات زده بودند که تا اکنون ادامه داشته است.

با پیوستن ۱۵ درویش یادشده به جمع زندانیان درویش اعتصاب‌ملاقاتی‌، شمار اعتصاب‌کنندگان به ۴۷ نفر رسیده است.

زندانیان