نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

۲۰۰ ضربه شلاق و کار اجباری برای متهمان رابطه نامشروع

9-جولای-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: قضات دادگاه با تبرئه ۳ جوان که متهم به تجاوز به دختری جوان در حوالی ترمینال جنوب بودند، ۲ نفر از آنان را به اتهام “رابطه نامشروع” به تحمل ۹۹ضربه شلاق و سومین متهم را به‌دلیل اینکه سن‌اش زیر ۱۸سال است به انجام ۱۸۰ساعت کار اجباری در مراکز عمومی محکوم کردند.

به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل به‌دنبال شکایت دختر جوانی آغاز شد. او که به پلیس آگاهی رفته بود درباره آنچه اتفاق افتاده بود به مأموران گفت: “ساعت ۴صبح بود که سوار بر خودروی پرایدم به نزدیکی ترمینال جنوب رفتم تا یکی از دوستانم را که قرار بود از شهرستان بیاید سوار کنم. هوا تاریک و خیابان خلوت بود. کنار خیابان توی ماشینم نشسته بودم که ناگهان پسر جوانی به زور سوار ماشینم شد و با تهدید گفت که باید به سمت جایی که می‌گوید حرکت کنم”.

وقتی آینه را نگاه کردم دیدم که ۲جوان موتورسوار هم در تعقیب‌مان هستند که آنها هم همدست پسر جوان بودند. آنها با تهدید من را به خانه‌ای بردند و در آنجا من را مورد آزار و اذیت قرار دادند. با ثبت اظهارات دختر جوان تلاش‌ها برای دستگیری ۳متهم آغاز شد. مأموران با استفاده از اطلاعاتی که شاکی در اختیارشان قرار داده بود‌ آنها را دستگیر کردند.

متهمان اتهام آدم‌ربایی و تجاوز به دختر جوان را انکار کردند و مدعی شدند او دروغ می‌گوید و به میل خودش همراه آنها رفته است. متهمی که سوار خودروی شاکی شده بود در جریان تحقیقات گفت: “من شاکی را از مدتی قبل می‌شناختم او آن روز برای گرفتن مواد سراغ من آمد اما بعد مدعی شد که ما او را ربوده‌ایم”.

با وجود این انکارها پرونده به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و متهمان صبح دیروز محاکمه شدند. در این جلسه شاکی باز هم ادعای ربوده شدن و آزار از سوی ۳پسر جوان را تکرار کرد اما این بار متهمان جزئیات بیشتری از آنچه اتفاق افتاده بود را شرح دادند. یکی از آنها گفت: “ما قرار بود مقداری مواد‌مخدر به شاکی بدهیم. وقتی سوار ماشینم شد همراه با ۲دوست دیگرم به ویلایی در شرق تهران رفتیم و همگی مواد مصرف کردیم”.

ما حتی در راه برگشت در یک طباخی کله‌پاچه خوردیم و برگشتیم اما بعد فهمیدم که او از من و دوستانم به اتهام آدم‌ربایی و تجاوز شکایت کرده است‌ درحالی‌که همه این حرف‌ها دروغ است. در ادامه این جلسه ۲متهم دیگر نیز حرف‌های متهم ردیف اول را تأیید کردند و در نهایت از آنجا که شواهدی دال بر آزار شاکی به‌دست نیامده بود و متهمان نیز اقراری در این‌باره نداشتند قضات دادگاه ۲نفر از متهمان را به اتهام رابطه نامشروع به تحمل ۹۹ضربه شلاق و سومین متهم را به‌دلیل اینکه سن‌اش زیر ۱۸سال است به انجام ۱۸۰ساعت کار اجباری در مراکز عمومی محکوم کردند.

زندانیان