نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

۳۵۰ هزار نفر زندانی ناشی از حوادث کار

6-جولای-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: نایب رییس هیات مدیره ستاد دیه گفت که از تعداد ۸۰۰ هزار زندانی جرایم غیر عمد در کشور حدود ۳۵۰ هزار نفر را زندانیان حوادث کارگاهی ناشی از بی احتیاطی، بی مبالاتی و رعایت نکردن نظامات دولتی تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، نایب رییس هیات مدیره ستاد دیه ادامه داد: “یک هزار و ۱۰۰ نفر نیز به خاطر جرایم ناشی از تصادفات رانندگی غیر عمد در زندان به سر می برند”.

وی اظهار کرد: “از مجموع جرایم غیر عمد سه هزار و ۵۰۰ نفر به خاطر بی مبالاتی و رعایت نکردن نظامات دولتی روانه زندان های کشور شده اند”.

یساقی گفت: “زندانیان مهریه به خاطر مسایلی همچون ثبت مهریه بالا هنگام عقد و ناآگاهی نسبت به قانون راجع به این موضوع اکنون در زندان به سر می برند”.

وی بیان کرد: “پارسال هشت هزار و ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان های کشور با بیش از چهار هزار میلیارد ریال آزاد شدند”.

نایب رییس هیات مدیره ستاد دیه ادعا کرد: “از آغاز فعالیت ستاد دیه کشور در ۲۵ سال گذشته تاکنون ۸۵ هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور از زندان آزاد شده اند”.

مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: “۲۴۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان های این استان منتظر کمک های مردمی و ستاد دیه برای آزادی از زندان هستند”.

غلامرضا مزارعی افزود: “از عمده ترین جرایم این تعداد زندانی غیر عمد بی توجهی به علایم راهنمایی و رانندگی و مهریه های بالا بوده است”.

وی بیان کرد: “سال گذشته یک هزار و ۶۳۳ زندانی جرایم غیر عمد از زندان های این استان آزاد شدند که کل بدهی این افراد ۷۲ میلیارد تومان بوده است”.

مزارعی گفت: “ستاد مردمی دیه کهگیلویه و بویراحمد ۴۶ میلیارد تومان از این مبلغ را از شاکیان گذشت گرفت و بقیه را با همکاری استانداری، کمیته امداد و سایر نهادهای اجرایی این استان پرداخت کردند”.

زندانیان