نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

۳ تن از فعالان مدنی آذربایجانی از زندان تبریز آزاد شدند

15-آوریل-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: امروز حسین علی محمدی، طاها کرمانی و رسول رضوی ۳ تن از فعالان مدنی آذربایجانی با قرار وثیقه از زندان تبریز آزاد شدند.

 

به گزارش اویان نیوز، سه شنبه ۲۶فروردین۹۳ حسین علی محمدی، طاها کرمانی و رسول رضوی ۳ تن از فعالان مدنی آذربایجانی پس از نزدیک به ۶ ماه بازداشت موقت به قید وثیقه از زندان تبریز آزاد شدند.

 

حسین علی محمدی و طاها کرمانی که روز ۱۳آبان۹۲ از سوی ماموران امنیتی در تبریز بازداشت شده بودند با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز آزاد شدند.

 

رسول رضوی نیز که روز ۱۳آذر۹۲ در تبریز بازداشت شده بود با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

 

در روزهای بازداشت این فعالان در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز اخباری مبنی بر «شکنجه شدید» ایشان در برخی از رسانه ها منتشر شد.

 

قاضی محمدزاده رئیس شعبه ۲۰ بازپرسی تبریز اتهامات حسین علی محمدی و طاها کرمانی را ۱- تبلیغ علیه نظام ۲ – تبلیغ علیه نظام از طریق وبلاگ سوسوزگول ۳ – توهین به مقدسات ۴ – تخریب اموال عمومی ۵ – عضویت در گروه طیف فعالین مستقل عنوان نموده است.

 

این قاضی ۱- تبلیغ علیه نظام ۲- تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور ۳- ارتباط با گروه‌های تجزیه‌طلب و بیگانه ۴ – مشارکت در باز کردن پلاکارد در ورزشگاه سهند ۵- مشارکت در گروه‌های پانتورکیستی را جز موارد اتهامی رسول رضوی فعال مدنی آذربایجانی عنوان نموده است.

 

پیشتر این فعالان آذربایجانی به دلیل فعالیت های مدنی خود از سوی ماموران امنیتی بازداشت و در دادگاه انقلاب به زندان محکوم شده اند.

زندانیان