نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

۳ سال زندان برای ۲ فعال مدنی معترض به روابط ایران و ارمنستان

10-دسامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: داود عظیم زاده و بهمن خالقی دو تن از فعالان مدنی آذربایجانی در دادگاه انقلاب مراغه در مجموع به ۳ سال زندان محکوم شدند.

 

به گزارش اویان نیوز، قاضی داور نیا رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب مراغه داود عظیم زاده را به اتهام عضویت در دسته یا جمعیتی که هدف آن بر هم زدن امنیت کشور است، به ۱ سال حبس تعزیری و ۱ سال حبس تعلیقی به مدت ۵ سال و بهمن خالقی را به همین اتهام به ۶ ماه حبس تعزیری و ۶ ماه حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم نموده است.

 

این فعالان آذربایجانی می بایست دوران محکومیت خود را در زندان مرکزی تبریز سپری نمایند.

 

چهارشنبه ۳۰ آبان ۹۲ آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات داود عظیم زاده و بهمن خالقی در دادگاه انقلاب مراغه برگزار گردید.

 

وکالت پرونده این فعالان مدنی را جعفر افشارنیا بر عهده داشت .

 

داود عظیم زاده و بهمن خالقی روز۲۴ دی۹۱ در روزهای پس از برگزاری تجمع اعتراضی مردم مراغه نسبت به سیاست خارجی ایران در قبال ارمنستان، توسط نیروهای امنیتی درمنزل شخصی خود در مراغه و بناب بازداشت گردیده بودند.

 

داود عظیم زاده فعال مدنی آذربایجانی روز پنجشنبه ۲۴اسفند۹۱ پس از ۲ماه بازداشت موقت به قید وثیقه ۵۰۰ میلیون ریالی از زندان مراغه آزاد گردید.

 

بهمن خالقی فعال آذربایجانی پس از ۱ ماه بازجویی در اداره اطلاعات تبریز روز ۲۴بهمن۹۱ به زندان مرکزی تبریز و سپس به زندان مراغه منتقل شد. وی روز ۲اسفند۹۱ به قید وثیقه از زندان مراغه آزاد گردید.

 

همچنین ماموران اداره اماکن شهرستان بناب مجوز محل کار بهمن خالقی را لغو کردند. در فروردین ۹۲ ماموران اداره اماکن شهرستان بناب بدون ارائه دلیل و حکم قانونی به بهمن خالقی مدیر و صاحب کتاب فروشی “ایشیق”، مجوز این کتابفروشی را لغو نمودند.

زندانیان