نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

۳ کارگر آذرآب با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند

29-اکتبر-2019

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس:  روز گذشته  ۳ کارگر آذرآب با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند. با احتساب این افراد تمام کارگران بازداشتی آذرآب اراک آزاد شدند. ۴۲ نفر از کارگران این واحد صنعتی در جریان تجمع اعتراضی روز ۲۸ مهرماه و پس از آن بازداشت شده و ۳۹ نفر آنها پیشتر با تویع قرار وثیقه آزاد شده بودند.

به گزارش فارس، امروز دو شنبه ۶ آبان ماه ۱۳۹۸، جواد صابری، رئیس شورای اسلامی کار آذرآب اراک از آزادی تمام کارگران این شرکت با تودیع قرار وثیقه خبر داد.

وی تصریح کرد: “در تجمع کارگران آذرآب ۲۱ نفر بازداشت شدند و ۲۰ نفر نیز به صورت خودمعرف در روزهای پس از تجمع بازداشت شدنده بودند که اواخر هفته گذشته ۳۹ نفر آنها آزاد شده‌ و سه نفر دیگر در بازداشت بودند که آن سه نفر نیز به قید وثیقه آزاده شدند”.

وی با اشاره به اینکه یک نفر از کارگران نیز روز شنبه خود را به پلیس امنیت معرفی کرده است، بیان داشت: “کارگران بازداشتی آذرآب در اعتراض ۲۸ مهرماه در مجموع ۴۲ نفر بود و با توجه به نوع جرم تعیین شده برای کارگران نوع ضمانت آزادی از سوی مسوولان ذی‌ ربط مشخص شده است”.

لازم به یادآوری است روز ۲۸ مهر ماه جمعی از کارگران واحد صنعتی آذرآب اراک، در مسیر ریل راه‌آهن شمال به جنوب این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند و خواهان تعیین تکلیف وضعیت سهام‌داری شرکت و دریافت معوقات مزدیشان شدند. در جریان این تجمع مأموران نیروهای انتظامی با کارگران درگیر شده و معترضان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

برچسب ها:

زندانیان