نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

۴۰ هزار خانواده زندانیان نیازمند بدون حامی

19-می-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده های زندانیان مرکز با بیان اینکه یکصد هزار خانواده نیازمند زندانی در کشور وجود دارند، گفت: ۴۰ هزار خانواده نیازمند زندانی تحت پوشش هیچ نهادی نیستند.

به گزارش ایرنا، محسن نصیری روز سه شنبه در مجمع عمومی سالانه این انجمن افزود: براساس آمار سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، ۱۵۰ هزار خانواده زندانی داریم که یکصد هزار خانواده از این تعداد نیازمند هستند.

وی ادامه داد: ۲۵ هزار خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده های زندانیان، ۳۲ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام و سه هزار خانواده دیگر نیز تحت پوشش سایر نهادها مانند سازمان بهزیستی و هلال احمر قرار دارند، که در این میان ۴۰ هزار خانواده نیازمند زندانی هیچ حامی ای نداشته و تحت پوشش هیچ نهادی قرار ندارند.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده های زندانیان مرکز با بیان اینکه ۲۴۰ زندانی رد مال در سال ۹۳ در استان تهران توسط این انجمن آزاد شده اند، گفت: ۲۴ میلیارد و ۱۳۲ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۲۱۷ ریال برای کمک به آزادی این زندانیان هزینه شد.

نصیری با بیان اینکه انجمن حمایت از خانواده های زندانیان مرکز متولی رسیدگی به امور مادی و معنوی خانواده زندانیان است، افزود: این انجمن هزینه های تحصیلی، مستمری، کمک هزینه، مسکن و عیدی خانواده های زندانیان نیازمند را پرداخت می کند و همچنین در امر معاضدت قضایی، آموزش مهارت های اساسی زندگی و آموزش مهارت های فنی برای خانواده های زندانیان فعالیت می کند.

وی سرجمع هزینه ها در سال ۹۳ را ۱۴ میلیارد و ۸۱۹ میلیون و ۲۶۶ هزار ریال عنوان کرد و ادامه داد: فعالیت این انجمن در دو بخش کمک به خانواده زندانیان و کمک به خود زندانیان است.

نصیری ابراز امیدواری کرد، از ظرفیت های مغفول واقع شده بتوان استفاده کرد.

به گفته وی، انجمن حمایت از خانواده های زندانیان مرکز یک میلیون دلار از ناحیه دفتر توسعه سازمان ملل دریافت و در راستای کاهش آسیب های پرخطر هزینه کرده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده های زندانیان مرکز، منابع مالی تحصیل شده در سال ۹۳ در تهران را ۵۷ میلیارد و ۹۵۹ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۸۳۵ ریال عنوان کرد و گفت: ۱۱ میلیارد و ۵۷ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۵۵۵ ریال از کل این مبلغ، کمک های مردمی در سال ۹۳ بوده است.

وی با بیان اینکه برای استفاده بیشتر از مشارکت های مردمی سه کارگروه تخصصی تشکیل شده، افزود: کارگروه اجتماعی – فرهنگی و توانمندسازی، کارگروه تامین منابع و اقتصادی و کارگروه امور بین الملل، کارگروه های تخصصی تشکیل شده در این انجمن هستند.

نصیری مهمترین راهبردهای این انجمن را آگاهسازی و ارائه شناخت جامع در خانواده زندانیان، توانمندسازی فکری، فرهنگی و اجتماعی خانواده زندانیان، تعامل با موسسات مردم نهاد و خیریه ها، استفاده از قابلیت اشخاص حقوقی و حقیقی و ساماندهی خیرین و هدفمندسازی کمک های مردمی عنوان کرد.

برچسب ها:

زندانیان