نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

۷ زندانی سیاسی: فعالان و نهادهای حقوق بشر برای توقف روند عدم رسیدگی درمانی زندانیان، تلاش کنند

30-مارس-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: هفت زندانی سیاسی بند ٣۵٠ زندان اوین و ندامتگاه مرکزی کرج، طی نامه ای به مناسبت گرامی داشت سالگرد فوت محسن دگمه چی در زندان، خواهان تلاش فعالان حقوق بشر و دخالت نهادهای بین الملل برای توقف روند عدم رسیدگی پزشکی و درمانی زندانیان در زندانهای جمهوری اسلامی ایران شدند.

 

به گزارش کمپین صلح فعالان در تبعید، غلام رضا خسروى، على معزى، مجید اسدى، اصغر قطان، اسدالله هادى، رضا اکبرى منفرد، ابوالقاسم فولادوند؛ طی این نامه ضمن اشاره به قتل عمد محسن دگمه چی در زندان گوهردشت از طریق عدم رسیدگی پزشکی، خواهان ارجاع پرونده جمهوری اسلامی ایران به شورای امنیت سازمان ملل جهت توقف این روند، شدند.

 

متن کامل نامه زندانیان یادشده کهتوسط “کمپین صلح فعالان در تبعید” منتشر شده، به شرح زیر می باشد:

 

گرامى باد سومین سالگرد شهادت شهید محسن دگمه چى

 

هشتم فروردین ماه، سومین سالگرد شهادت مجاهد شهید حاج محسن دگمه چى، زندانى سیاسى دهه شصت از مظلومان جنبش آزادیخوانه مردم ایران در سال ٨٨ که توسط مزدوران وزارت اطلاعات دستگیر و پس از تحمل بازجویى و چندین ماه سلول انفرادى و محاکمه ناعادلانه به ١٠ سال حبس قطعى محکوم گردید.

 

با توجه به ابتلا به بیمارى صعب العلاج سرطان، هیچگونه رسیدگى، به وضعیت وخیم ایشان نشد و حتى جعفرى دولت آبادى دادستان قاتل و جنایتکار تهران، در پاسخ پیگیریهاى مداوم خانواده ایشان گفته بود که: ” همه شما را که نباید اعدام کرد، برخى از شما را باید اینطور کشت!”

 

و با این منطق و روش ددمنشانه هیچ اقدام درمانى در خصوص ایشان انجام ندادند و برعکس با وجود وخامت حال ایشان را از بند ٣۵٠ اوین به زندان گوهردشت کرج تبعید نمودند. وضعیت ایشان چنان بد بود که در هنگام ورود به زندان گوهردشت، حتى دوستان نزدیکش هم ایشان را نشناختند و پس از ۶ ماه تحمل دردهاى شدید و طاقت فرسا، در اوج شرف و آزادگى جان به جان آفرین تقدیم نموده و به شهادت رسید.

 

سلام بر او، روزى که زاده شد، سلام بر او، روزى که به شهادت رسید.

 

متاسفانه روند عدم رسیدگى هاى پزشکى و درمانى و فشارهاى غیر انسانى در حق زندانیان سیاسى همچنان ادامه داشته و جان و سلامتى آنان در خطر آسیبهاى جدى جبران ناپذیر مى باشد،

 

لذا ما زندانیان سیاسى، توجه افکار عمومى و آزادگان و مدافعان حقوق بشر و مجامع بین المللى و گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران را به این موضوع جلب نموده و خواستار ارجاع پرونده سراسر جنایت رژیم به شوراى امنیت سازمان ملل مى باشیم.

 

غلام رضا خسروى، على معزى، مجید اسدى، اصغر قطان، اسدالله هادى، رضا اکبرى منفرد، ابوالقاسم فولادوند

زندانیان