نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت یک فعال عرب و اظهار بی‌اطلاعی وزارت اطلاعات از سرنوشت وی

20-می-2016

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: در ادامه‌ی بازداشت فعالین عرب، مجید آلبوعبادی روز ۲۷ اردیبهشت ماه در منزل خود دستگیر شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این فعال ۲۹ ساله و فارغ‌التحصیل مهندسى شیمى، از اهالى کوره (شهرک طالقانى) ماهشهر روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه جارى در منزل خود توسط نیروهاى وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومى منتقل شد.

مجید آلبوعبادی یکى از فعالان عرب اهل سنت ماهشهر است که بیش‌تر فعالیت‌هایش در حوزه‌ی مسائل مذهبى و فرهنگى مردم عرب منطقه است.

خانواده آلبوعبادی بعد از بازداشت مجید جهت روشن شدن سرنوشت فرزندشان به ستاد خبرى وزارت اطلاعات در شهرهای ماهشهر و اهواز مراجعه کردند، اما ماموران ستاد خبرى وزارت اطلاعات از بازداشت مجید آلبوعبادی اظهار بى اطلاعى کردند.

خانواده‌هاى بیش‌تر فعالان عرب بعد از بازداشت فرزندان‌شان براى چندین ماه از سرنوشت آنان بى‌خبر مى‌مانند.

وجود مراجعه‌ی مکرر این خانواده‌ها به ارگان‌هاى امنیتى و اطلاعاتى و دادگاه‌ها و زندان‌ها، این نهادهاى دولتى منکر وجود این افراد مى‌شوند.

نمونه‌ای از این شیوه حمزه حسین‌زاده (عساکره) است که در حین بازداشت ۱۵ ساله بوده است. این نوجوان از اهالی منطقه کوره (شهرک طالقانى) در شهر ماهشهر در تاریخ ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۳ توسط نیروهای اداره‌ی اطلاعات ربوده شده و از آن تاریخ تاکنون خانواده‌اش موفق به کسب هیچ‌گونه اطلاعی از وضعیت وی نشده‌اند.

دلیل بازداشت وی توسط لباس شخصى‌ها زیر پا گذاشتن پرچم جمهورى اسلامى ایران و بر افراشتن پرچم «الأحواز» در یکى از خیابان‌هاى منطقه کوره (شهرک طالقانى) عنوان شده بود. اما با گذشت یک سال ونیم از بازداشت او، این خانواده موفق به ملاقات با فرزندشان نشده‌اند و على‌رغم این‌که اداره اطلاعات در ابتدا تماس گرفته و از بازداشت این نوجوان خبر داده بود، اکنون از سرنوشت وی اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

hamze hoseinzade

زندانیان