نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دو زندانی در زندان سبزوار اعدام شدند.

14-آگوست-2024

گروه خبری: اعدام -

نفس در قفس، چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳؛ سحرگاه چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳، دو زندانی که پیشتر از بابت اتهام جرایم «مرتبط با مواد مخدر» بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند، در زندان سبزوار به دار آویخته شدند.

به گزارش«نفس در قفس» ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، سحرگاه امروز، چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳، دو زندانی در زندان سبزوار اعدام شدند. هویت این زندانیان، موسی الرضا ابراهیمی و رضا زرد کوهی توسط «نفس در قفس» احراز شده است.

بنا به گزارش‌های رسیده به «نفس در قفس»، هادی موسی الرضا ابراهیمی ۲۴ ساله و رضا زردکوهی ۳۱ سال،  پیشتر به اتهام جرایم مرتبط با «مواد مخدر» بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند. همراه این زندانیان، زندانی دیگری به اتهام «قتل» در صف اعدام بود که با رضایت اولیای دم با پرداخت دیه از مرگ نجات یافته و به بند بازگردانده شد. همچنین گزارش شده است که شب گذشته خانواده زندانیان اعدامی مقابل زندان سبزوار تجمع کرده و خواستار لغو حکم اعدام عزیزانشان بودند.

خبر اعدام این زندانیان تا لحظه تنظیم این گزارش ، توسط منابع رسمی اعلام نشده است.

بنا به گزارش مرکز آمار لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، از ابتدای ماه جاری تا امروز دستکم  ۹۴ زندانی در زندان‌های مختلف اعدام شدند. لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، با هشدار نسبت به موج جدید و فزاینده اعدام‌ها همزمان با ایجاد تنش با اسرائیل مقامات بین‌المللی را به اقدام قاطع برای جلوگیری از اعدام‌های بیشتر فرا می‌خواند.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، در سال ۱۴۰۲، دست کم ۸۴۸ شهروند اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاءعام به اجرا درآمد. ۵۷ درصد از اعدام‌های صورت گرفته به اتهام جرایم مرتبط با «مواد مخدر» بود

زندانیان