نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یک زندانی در زندان یزد اعدام شد

21-آگوست-2024

گروه خبری: اعدام -

 

نفس در قفس، چهارشنه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳؛حکم اعدام ۱ زندانی که پیشتر به اتهام تجاوز محاکمه و به اعدام محکوم شده بودند، در زندان یزد به اجرا در آمد.

به گزارش«نفس در قفس» به نقل از خبرگزاری میزان، یک زندانی در زندان یزد که پیشتر از بابت اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم شده بود، در زندان مرکزی یزد اعدام شد.

حسین طهماسبی رپیس کل دادگستری یزد ، بدون  اشاره به هویت و زمان اعدام فرد مذکور گفت: «وی در سال ۹۹ بازداشت و چندی بعد توسط دادگاه انقلاب یزد به اعدام محکوم شد ،حکم صادره اخیرا به تاپید دیوان عالی کشور رسیده بود.»

بنا به گزارش مرکز آمار لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، از ابتدای روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمار اعدام ها شتاب بیشتری گرفته است . لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، با هشدار نسبت به موج جدید و فزاینده اعدام‌ها همزمان با ایجاد تنش با اسرائیل مقامات بین‌المللی را به اقدام قاطع برای جلوگیری از اعدام‌های بیشتر فرا می‌خواند.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، در سال ۱۴۰۲، دست کم ۸۴۸ شهروند اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاءعام به اجرا درآمد. ۵۷ درصد از اعدام‌های صورت گرفته به اتهام جرایم مرتبط با «مواد مخدر» بود

برچسب ها:

زندانیان