نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

افزایش تصاعدی تعداد زنان «کارتن‌خواب»

22-ژانویه-2015

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: در حاشیه بازدید معاون امور زنان ریاست جمهوری ایران از یک مرکز نگهداری از زنان آسیب دیده، اعلام شد که تعداد زنان کارتن‌خواب در ایران به شکل تصاعدی در حال افزایش است.

به گزارش ایسنا؛ مدیرعامل موسسه طلوع بی‌نشان‌ها که یک سازمان مردم‌نهاد برای حمایت از کارتن‌خواب‌ها در ایران است گفت: در تهران ۵۰۰ زن کارتن خواب وجود دارد و لازم است به امور آن‌ها رسیدگی کنیم. چهار سال قبل تعداد زنان کارتن خواب ۲۰۰ نفر بود اما به صورت تصاعدی این آمار در حال افزایش است و ما باید تلاش کنیم که مشکلات این افراد را سامان دهیم.

شهیندخت مولاوردی در حاشیه بازدید از سرای مهربانو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این بازدید در چارچوب برنامه‌های دولت به منظور جلب مشارکت‌های مردمی و نهادهای مدنی برای توانمندسازی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام شده است و برای نخستین بار شاهد ساخت سرای مهربانو با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد هستیم.

اکبر رجبی، مدیرعامل موسسه طلوع بی‌نشان‌ها به خبرنگاران گفت: سرای مهربانو ویژه زنان آسیب دیده اجتماعی است و در بهمن ماه افتتاح می‌شود. افرادی که در این مکان حضور می‌یابند «خود معرف» هستند و خدمات آنان به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود.

وی درباره نحوه تامین هزینه‌های سرای مهربانو اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر خیر با موسسه طلوع بی‌نشان‌ها در ارتباط هستند.

مدیرعامل موسسه طلوع بی‌نشان‌ها افزود: ماهانه ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان هزینه برای تامین غذای افرادی که قرار است در این مجموعه نگهداری شود صرف می‌شود البته بسیاری از خیرین به صورت رایگان خدمات پزشکی، ارائه می‌دهند.

رجبی به بیان آماری از زنان کارتن خواب پرداخت و اظهار کرد: در تهران ۵۰۰ زن کارتن خواب وجود دارد و لازم است به امور آن‌ها رسیدگی کنیم. چهار سال قبل تعداد زنان کارتن خواب ۲۰۰ نفر بود اما به صورت تصاعدی این آمار در حال افزایش است و ما باید تلاش کنیم که مشکلات این افراد را سامان دهیم.

زندانیان