نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آرام فتحی و ثریا حق‌دست بطور موقت آزاد شدند؛ آرام فتحی: شکنجه شدم

1-جولای-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس،۱۰تیر ۱۴۰۰:روزدوشنبه هفتم تیرماه، آرام فتحی و ثریا حق‌دوست، دو فعال مدنی اهل مریوان هر یک با تودیع قرار وثیقه ١٠٠ میلیون تومانی آزاد شدند.

به گزارش کردپا، آرام فتحی طی مدت بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات مریوان نگهداری و طی این مدت از دسترسی به وکیل، ملاقات با خانواده و دسترسی به خدمات پزشکی و دارویی محروم بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است : اتهام مطروحه علیه آرام فتحی “اقدام علیه امنیت ملی” اعلام شده است.

این فعال مدنی از بیماری رماتیسم رنج می‌برد.

صبح روز پنج‌شنبه بیست و هفتم خردادماه، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی به منزل خانوادگی آرام فتحی یورش بردند و وی را بازداشت کردند.

بازداشت آقای فتحی به دستور دادستان مریوان صورت گرفته بود و نیروهای امنیتی پس از تفتیش منزل، لپ تاپ، هارد و تلفن همراه این شاعر را ضبط و با خود برده‌اند.

آرام فتحی طی سال‌های اخیر، چندین بار از سوی نهادهای امنیتی احضار و بازداشت شده است.

این شاعر و فعال مدنی اهل مریوان از شکنجه خود در بازداشتگاه خبر داد

آرام فتحی بعد از آزادی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «دیروز دوشنبە ۷ تیرماه، بە صورت موقت و با وثیقە تا زمان دادگاهی از زندان آزاد شدم، البتە بعد از پاک شدن جای شوکر برقی و سیلی و لگد، اگرچە با تهدید بە مرگ با این لفظ کە از ستار بهشتی کە مهمتر نیستی بود! همچنان موبایل خودم و برادرم و لپ تاپ خواهرم در مراکز امنیتی می باشد و بهم پس دادە نشدە است.»

همزمان با آزادی موقت آرام فتحی، ثریا حق‌دوست، فعال مدنی و عضو تشکل مردم نهاد “خانە انسان”  با تودیع قرار وثیقه از کانون اصلاح و تربیت سنندج آزاد شده و از اتهامات مطروحه علیه وی اطلاع دقیقی به دست نیامده است.

ثریا حق‌دوست پس از بازداشت به دلیل نبود بازداشتگاه زنان در مریوان به کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل و انتقال وی به دلیل وضعیت نامناسب جسمانی با آمبولانس صورت گرفته بود. وی روز ۲۷ خرداد در مریوان بازداشت شد

برچسب ها:

زندانیان