نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سالار و سامان غزالی از زندان مهاباد آزاد شدند

1-جولای-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس،۱۰ تیر ۱۴۰۰: چهارشنبه۹ تیرماه، دو زندانی سیاسی کُرد به نام‌های سالار و سامان غزالی اهل مهاباد از زندان این شهرستان آزاد شدند. این دو برادر از روز ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.سامان غزالی دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه بروجرد و سالار غزالی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه می‌باشد.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو نوشت : به گفته یک منبع آگاه، این دو زندانی سیاسی پس از ٩ ماه حبس شامل عفو قوه قضاییه قرار گرفته‌اند.

این دو شهروند از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی “جواد غلامی” به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران و تبلیغ علیه نظام” هر کدام به سه سال و شش ماه حبس محکوم و روز شنبه بیست و هفتم دی‌ماه ٩٩ این احکام به آنان ابلاغ شده بود.

احکام این دو زندانی سیاسی پس از “تسلیم به رأی” برای هرکدام به ٢۴ ماه حبس کاهش یافته بود.

در این گزارش آمده است :‌«جلسه محاکمه این دو برادر اواسط دی‌ماه ٩٩ در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد برگزار شده بود.

روز چهارشنبه بیست و ششم شهریورماه ٩٩، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی این دو برادر را به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران” بازداشت کرده بودند.

این دو برادر پس از بازداشت جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه و پس از ٧۵ روز بازجویی به زندان مهاباد منتقل شدند.

سالار و سامان غزالی طی مدت از بازداشت از “دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده” محروم بوده‌اند.

در دوران بازداشت، سامان غزالی ۲۰ روز اعتصاب غذا کرده بود.»

برچسب ها:

زندانیان