نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آزادی خانواده ی کشته‌شدگان آبان۹۸ بعد از یک روز بازداشت در اصفهان

8-آوریل-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس،۱۹ فروردین ۱۴۰۰: روز گذشته حدود ۳۰ تن از خانواده کشته‌شدگان آبان ۹۸ به هنگام برگشت از مزار اسعد بختیاری در اصفهان بازداشت و به زندان اصفهان منتقل شدند و روز جاری آزاد شدند.

به گزارش « نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، روز جاری خانواده کشته‌شدگان آبان ۹۸ که در مسیر برگشت از مزار اسعد بختیاری در اصفهان بازداشت شده بودند، از زندان اصفهان آزاد شدند.

در میان بازداشت‌شدگان، منوچهر بختیاری و ناهید شیربیشه، پدر و مادر پویا بختیاری از کشته‌شدگان آبان ۹۸ در کرج، سکینه احمدی، مادر ابراهیم کتابدار از دیگر کشته‌شدگان آبان ۹۸ و حوریه فرج‌زاده طارانی، خواهر شهرام فرج‌زاده از کشته شدگان اعتراضات دی ۸۸ در تهران دیده می شد.

همچنین در یک موضع گیری اخیر معاون پارلمانی وزیر کشور معترضان آبان ۱۳۹۸ را «اراذل و اوباش» خوانده و مسئولیت وزیر کشور در کشتار معترضان را رد کرده است. این در حالی است که محمود صادقی نماینده سابق مجلس در ییک مصاحبه‌ای که ویدئو آن در شبکه مجازی پخش شده است از قول علی شمخانی گفته است که «ولوبلغ ما بلغ هرکسی باشد ما می‌زنیم» بدین ترتیب به کشتار خونین مردم در خیابانها در طول قیام مردم در آبان ۹۸ اذعان کرده است.

برچسب ها:

زندانیان