نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بحران کرونا در شهرهای ایران، جان مردم بازیچه بی‌تدبیری مسئولین

8-آوریل-2021

گروه خبری: دسته‌بندی نشده -

نفس در قفس، ۱۹ فروردین ۱۴۰۰:در روزهای گذشته وزارت بهداشت ایران خبر از ورود  اکثر شهرهای ایران از جمله تهران به موج چهارم کرونا را داد. این موج به گفته مسئولین و دست اندرکاران بسیار کشنده و با تلفات بسا بیشتری از موج های دیگر خواهد بود، با این حال مقامات جمهوری اسلامی تصمیم به تعطیلی تهران نگرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، رئیس اتاق اصناف تهران گفت: با توجه به قرار گرفتن تهران در وضعیت قرمز کرونایی، بازار بزرگ پایتخت و دیگر اصناف به جز واحدهای صنفی قرار گرفته در گروه یک به مدت ۲ هفته تعطیل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی روز پنج‌شنبه، ۱۹ فروردین‌ماه، با اعلام شناسایی بیش از ۱۲هزار مبتلا به ویروس جهش یافته گفت که بر اساس آخرین دستورالعمل ستاد کرونا پروازهای مستقیم و غیر مستقیم به ۲۱ کشور ممنوع خواهد بود.

او به نام همه این کشورها اشاره نکرد و تنها گفت که پرواز از مناطق آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی به کشور ممنوع است.

دلیل ممنوعیت پرواز از این کشورها، احتمال انتقال ویروس جهش‌یافته خاص از این مناطق است.

بر اساس این گزارش وضعیت ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی اعلام و بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» به این مناطق ممنوع اعلام شده است.

همزمان با رکوردشکنی آمار بیماران کرونا در پایتخت برخی مسئولان درباره پر شدن تخت‌های بیمارستانی در تهران طی روزهای آینده هشدار داده‌اند.

نادر توکلی، معاون ستاد بیماری کرونا در تهران، روز پنج‌شنبه تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان تهران را که می‌تواند در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد، حداکثر ۱۰ هزار مورد اعلام کرد.

در همین حال فرشاد علامه، معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران هم گفت که اعمال جراحی الکتیو [انتخابی و غیرضروری] در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تحت پوشش این دانشگاه متوقف شده و تخت‌ها و بخش‌های جدیدی به بیماران کرونا اختصاص یافته است.
با این تدابیری برای واکسیناسیون شهروندان گرفته نشده است و آمار درستی در خصوص مرگ و میرناشی از کرونا در اختیار عموم قرار نمی‌گیرید.

برچسب ها:

زندانیان