نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

احضار علی نجاتی به دادگاه

20-دسامبر-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: علی نجاتی، فعال کارگری و عضو هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به شعبه ی ۳ بازپرسی دادگاه انقلاب اندیمشک، احضار شد.

به گزارش وب‌سایت کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، “علی نجاتی” فعال کارگری و عضو هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، در تاریخ ۹۴/۹/۲۲ به شعبه ی ۳ بازپرسی دادگاه انقلاب اندیمشک احضار شد.

در این جلسه که به عنوان آخرین دفاع درباره ی اتهامات طرح شده علیه وی برگزار شد، از وی خواسته شده است آخرین دفاع خود را به بازپرسی ارائه دهد.

علی نجاتی پیشتر در تاریخ ۲۴ شهریور دستگیر شده بود و سپس به قید وثیقه صد میلیون تومانی و درتاریخ ۲۶ مهرماه آزاد شده بود.

علی نجاتی در جلسه ی آخرین دفاع در مقابل اتهام “تبلیغ علیه نظام” از خود دفاع کرد، وی همچنین متهم به رفت و آمد به کتابخانه و حضور در جلسات رسمی کتابخوانی در شهر شده است، از دیگر اتهامات، سلام و علیک و نشست و برخاست خانوادگی او با چند نفر است که آنها از سوی دستگاه قضایی متهم به داشتن اندیشه های “ملی – مذهبی” شده اند و نجاتی هم به همین دلیل و همزمان با آن افراد دستگیر شده بود.

علی نجاتی به علت مسافرتش به عنوان فعال کارگری و دیدارش با نهادهای کارگری در فرانسه مورد بازخواست و تحت فشار قرار گرفته است.

قابل ذکر است که ایشان موفق نشده است که برای این پرونده خود وکیل اختیار کند و به همین دلیل بدون وکیل در جلسه ی مذکور شرکت کرده است.

برچسب ها:

زندانیان