نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

احضار و بازجویی از امام جمعه اهل سنت نصیرآباد در اداره اطلاعات راسک

28-ژوئن-2019

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: روز گذشته، مولوی دوست محمد رئیسی، امام جمعه اهل سنت روستای نصیر آباد از توابع شهرستان سرباز، به اداره اطلاعات شهرستان راسک احضار شده و برای ساعاتی مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز چهارشنبه ۵ تیرماه ۱۳۹۸، مولوی دوست محمد رئیسی، امام جمعه اهل سنت روستای نصیرآباد، ساعاتی در اداره اطلاعات این شهرستان تحت بازجویی قرار گرفت.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “اداره اطلاعات، بر مولوی دوست محمد و بقیه علمای منطقه سرباز، اعمال فشار می‌کند، تا علیه فعالان مدنی بلوچ سخنرانی و آن‌ها را خیانتکار به دین و دولت معرفی کنند، و از مردم بلوچ بخواهند که مانع پیوستن فرزندان خود به فعالیت های فعالان مدنی بلوچ شوند”.

لازم به ذکر است مولوی دوست محمد رئیسی پیشتر نیز به اداره اطلاعات شهرستان‌های راسک، ایرانشهر و زاهدان احضار و مورد بازجویی قرا گرفته است.

گفتنی است فرزند مولوی دوست محمد به نام نجیب رئیسی و برادر زاده وی به نام امین رئیسی به همراه ۸ تن دیگر از جوانان نصیرآباد، بیش از ۴ سال در زندان مرکزی زاهدان بازداشت بوده‌اند و نهایتا با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.

زندانیان