نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

گزارشی از دو اعدام در زندان رجایی شهر کرج

28-ژوئن-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: بامداد روز چهارشنبه یک زندانی که پیشتر به اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

به گزارش روزنامه همشهری، روز چهارشنبه ۵ تیرماه ۹۸، یک زندانی متهم به قتل در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

بر اساس این گزارش ماجرای قتل مهندس تهرانی به ۱۲ اسفند سال ۹۴ برمی‌گردد. آن روز خانواده مردی ۴۲ساله‌ به دادسرای جنایی تهران رفتند و خبر از ناپدید شدن او دادند. به‌دنبال این ماجرا، تحقیقات برای پیدا کردن مرد ناپدید شده شروع شد. بررسی‌ها از این حکایت داشت که پس از ناپدید شدن مهندس عمران حدود ۲ میلیون تومان از حساب وی برداشت شده است. در ادامه معلوم شد زنی با در اختیار داشتن کارت عابربانک وی به یک طلافروشی در پایتخت رفته و طلا خریده است. کارآگاهان با انجام اقدامات خود این زن را دستگیر کردند و او مدعی شد پسر موردعلاقه‌اش به نام اکبر این کارت را در ‌اختیارش قرار داده است. به این ترتیب اکبر دستگیر شد و در بازجویی‌ها راز قتل آقای مهندس را فاش کرد.

پس از اعترافات وی، خودرو و جسد قربانی که ۸ روز از مرگش می‌گذشت کشف شد. مأموران همچنین موفق شدند همدست متهم اصلی را شناسایی و او را هم دستگیر کنند. در ادامه متهمان به بازسازی صحنه پرداختند و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

صبح دوم اردیبهشت ۹۶، متهمان این پرونده در شعبه هشتم دادگاه پای میز محاکمه رفتند.

با ختم جلسه محاکمه، قضات دادگاه اکبر را به اتهام قتل عمد به اعدام و همدستش را به حبس محکوم کردند که این حکم مدتی بعد در دیوانعالی کشور تأیید شد.

بر اساس گزارش روزنامه همشهری علاوه بر وی ۴ مرد دیگر هم که در جریان پرونده‌های جداگانه به اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند به دار آویخته شدند.

زندانیان