نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ادامه سرکوب فعالان دانشجویی، بازداشت فروزان یزدانی‌پور

27-فوریه-2020

گروه خبری: دانشجویان - زندانیان -

سایت نفس در قفس:  فروزان یزدانی‌پور، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه تهران، از سوی مامواران امنیتی بازداشت شد.

به گزارش کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور روز چهارشنبه ۷ اسفند در گزارشی اعلام کرد که این دانشجوی دانشگاه تهران روز شنبه ۳ اسفند توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی در زمان بازداشت منزل فروزان یزدانی‌پور را مورد تفتیش قرار داده و تعدادی از لوازم شخصی او را نیز ضبط و با خود برده‌اند.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور در این گزارش اعلام کرده است که با گذشت چهار روز از زمان بازداشت، هنوز اطلاعاتی از نهاد بازداشت کننده، دلایل بازداشت، اتهام و یا محل نگهداری این فعال دانشجویی در دست نیست.

در چند روز گذشته نیز ضیاءالدین نبوی، دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی، امیرحسین علی بخشی، دانشجوی دانشگاه تهران، و علی حقیقت‌جوان، دانشجوی دانشگاه علم و صنعت، توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند و بر اساس اطلاعات موجود تا این لحظه از دلایل بازداشت، اتهامات، و محل نگهداری آنها اطلاعاتی در دست نیست.

زندانیان