نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

گشایش دو پرونده جدید و تفهیم اتهام برای نرگس محمدی در زندان زنجان

27-فوریه-2020

گروه خبری: زنان - زندانیان -

سایت نفس در قفس: نرگس محمدی، سخنگو و نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، به اتهام فعالیت تبلیغی علییه نظام از طریق انتشار بیانیه از داخل زندان و تحصن و هم چنین شکایت غلامرضا ضیایی رئیس زندان اوین با دو پرونده جدید روبه رود شده است.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر، روز شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸، با حضور بازپرس شعبه ۲ دادسرای زنجان همراه با رئیس و معاون حفاظت اطلاعات و رئیس بند زنان، اتهامات جدید در قالب ۲ پرونده جداگانه به خانم نرگس محمدی تفهیم شد. این تفهیم اتهام بدون اعزام او به دادسرا و انجام تشریفات قانونی، و در بند زنان انجام شده است.

در پرونده نخست، نرگس محمدی به “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” متهم شده است. انتشار بیانیه‌های سیاسی، تشکیل کلاس‌های آموزشی و تحصن اعتراضی در بند زنان از جمله استنادهای دادستانی برای اتهامات این پرونده بوده است.

همچنین پرونده دوم با شکایت «غلامرضا ضیائی» رئیس زندان اوین تشکیل شده و خانم محمدی به «اخلال در نظم زندان و برهم زدن آسایش عمومی بند زنان از طریق برگزاری مجالس و نشست‌ها و خواندن سرود با صدای بلند» و همچنین “توهین به ماموران دولت از جمله ضیائی و افترای شکنجه و ضرب‌وشتم شدن توسط او”، متهم شده است.

 

بازپرس اعزامی به زندان به نرگس محمدی گفته است که این ۲ پرونده در دادسرای ۳۳ تهران تشکیل شده است.

نرگس محمدی که از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ١٣٩۴ در زندان بسر می‌برد، برای سه اتهام به ۱۶ سال زندان محکوم شده است که ده سال از این حکم قابل اجرا است.

خاطر نشان می شویم نرگس محمدی روز سه شنبه ۳ دی ۹۸ در پی تحصن برای حمایت از کشته شدگان آبان در دفتر بند زنان زندان اوین به زندان زنجان تبعید شد و بعد از تبعید طی نامه ای از ضرب وشتم خود توسط رئیس زندان اوین و نیرهای امنیتی خبر داد

برچسب ها:

زندانیان