نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فاجعه انسانی با گسترش ویروس کرونا؛ عدم وجود امکانات بهداشتی در بند زنان زندان اوین

1-مارس-2020

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: با گسترش خطرناک ویروس کرونا، زندانیان با نبود امکانات بهداشتی در شرایط بسیار خطرناکی قرار دارند. زنان سیاسی محبوس در زندان اوین بدون کمترین امکانات بهداشتی و ضدعفونی در مقابل این بیماری بی دفاع مانده‌‌اند.
به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، بند زنان زندان اوین فاقد امکانات بهداشتی برای پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا است.
یک منبع مطلع به گزارش‌گر «نفس در قفس» گفت: « در زندان اوین، هیچ امکاناتی به زندانیان بخصوص زندانیان زن برای پیشگیری از این بیماری داده نشده است. با پیگیری ها زندانیان، مسئولین بهداری زندان یک عدد ضدعفونی کننده سطوح و دوعدد ضد عفونی کننده دست به نزدیک به ۴۰ زندانی زن داده ‌‌اند که یکی از مواد ضدعفونی کننده دست توسط زندانبانان مصرف شده است و تنها یک محلول ضدعفونی کننده دست به ۴۰ زندانی تعلق گرفته است».
این منبع مطلع در ادامه، با اشاره به عدم رسیدگی پزشکی در زندانها ادامه داد:« زندان هیچ گونه رسیدگی پزشکی به زندانیان انجام نمیدهد. تعدادی از زنان زندانی در این زندان دچار سرماخوردگی شده‌اند که مسئولین بهداری حتی داروی سرماخوردگی ساده را هم در اختیار زندانیان قرار نمی دهند».
خاطر نشان می‌شویم با گسترش ویروس کرونا و پنهان‌کاری مقامات جمهوری اسلامی تا کنون هزاران نفر از مردم در شهرهای مختلف به کرونا مبتلا شده و صدها تن جان خود را از دست داده‌اند.

زندانیان