نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تهدید جانی زندانیان زیرحکم اعدام قیام آبان تحت عنوان بیماری کرونا

2-مارس-2020

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: روز شنبه ۱۰ اسفند ۹۸، سه تن از زندانیان زیر حکم اعدام در زندان تهران بزرگ به بهانه ابتلا به بیماری کرونا از زندان خارج شدند.
به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه زندانی که به تازگی حکم اعدام شان توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب صادر شده است به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از زندان به بیمارستان یافت آباد منتقل شده‌اند. گفته شده است این سه زندانی به همراه حداقل ۱۵ زندانی دیگر از تیپ ۵ زندان تهران بزرگ از زندان خارج شده‌اند. تمامی وسایل این زندانیان نیز توسط مسئولین زندان از اتاق خارج شد.
این درحالی است که باتوجه به صدور حکم اعدام برای این سه زندانی بازداشت شده در قیام آبان ۹۸، خطر سربه نیست کردن جان این زندانیان را تهدید می‌کند.
با شیوع بسیار خطرناک بیماری کرونا در سراسر ایران، مقامات جمهوری اسلامی هیچ تمهیدات ویژه ای برای محافظت زندانیان نسبت به این بیماری انجام نداده‌اند و در حالت عادی هم وضعیت بهداشتی زندانها زیرصفر است. نبود مایع دستشویی، مایع ضدعفونی کننده و کمبود فضا خطر شیوع بیماری را در بین زندانیان افزایش می‌دهد.

زندانیان