نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

از سال ۹۷ تاکنون؛ رهایی از اعدام ۱۱ زندانی در مازندران

22-آگوست-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف دادگستری استان مازندران از بخشش دو زندانی محکوم به اعدام طی سال جاری در شهرستانهای تنکابن و نور خبر داد و گفت که با احتساب دو فقره صلح و سازش امسال، از سال ۱۳۹۷ تاکنون، مجموعاً تعداد ۱۱ فقره پرونده اعدام به صلح و سازش ختم شده است.

به گزارش خبرگزاری میزان، معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف دادگستری استان مازندران از برقراری صلح و سازش در دو فقره پرونده اعدام در سال جاری خبر داد.

اسماعیل نژاد معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف دادگستری استان مازندران، گفت: “از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون، ۱۱ فقره پرونده اعدام قطعی شده در استان مازندران منجر به صلح و سازش شده است.

وی اظهار کرد: “با توجه به برگزاری نشست تخصصی ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، سیاست مصوب مبنی بر بکارگیری حداکثر مساعی و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد صلح و سازش در موضوعات مربوط به اعدام، به شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان ابلاغ شد”.

این مقام قضایی ادامه داد: “بر اساس گزارش اعلام شده، امسال تعداد دو فقره پرونده اعدام مربوط به دو حوزه قضایی شهرستان تنکابن و نور به طور قطعی منجر به سازش شده و دو فقره دیگر با استمهال از اولیای دم، در دست اقدام قرار دارد”.

اسماعیل نژاد خاطرنشان کرد: “با احتساب دو فقره صلح و سازش امسال، از سال ۱۳۹۷ تاکنون، مجموعاً تعداد ۱۱ فقره پرونده اعدام قطعی، به همت شورای حل اختلاف استان مازندران، منجر به صلح و سازش شده و محکومین به زندگی دوباره بازگشته‌اند”.

زندانیان