نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت ۵ شهروند اهل سنندج و بوکان توسط نیروهای امنیتی در تهران

22-آگوست-2019

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: طی روزهای گذشته چهار شهروند از اهالی سنندج توسط نیروهای امنیتی در شهرستان دماوند و یک شهروند اهل بوکان توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مکان های نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸، یک شهروند از اهالی شهرستان بوکان در بلوار سعادت آباد تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بر اساس این گزارش، هویت شخص بازداشت شده، علی قادری فرزند عثمان عنوان شده و گفته شده بازداشت وی همراه با ضرب و شتم صورت گرفته است.

گفتنی است که او یک بار دیگر هم بهار ۹۷ با اتهاماتی مرتبط با یکی از گروه های مخالف نظام توسط اداره‌ی اطلاعات بوکان مورد بازجویی قرار گرفته بود.

در خبری دیگر روز سه‌شنبه ۲۹ مرداد، یک شهروند به نام هیوا جلیلی از اهالی سنندج توسط نیروهای امنیتی در شهرستان دماوند از توابع استان تهران بازداشت شده است.

پیش از آن روز دوشنبه ۲۸ مرداد هم سه شهروند از اهالی روستای اویهنگ سنندج به نام‌های سیف الله جلیلی فرزند ابراهیم، بشیر حاتمی فرزند صدیق و غفور یاری فرزند غفار در شهرستان دماوند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

اتهام مطروحه علیه این افراد، همکاری با یکی از یکی از مخالف نظام عنوان شده است. با این حال اطلاع دقیقی در رابطه با مصادیق اتهام مذکور به دست نیامده است.

زندانیان