نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعتصاب غذای زانیار و لقمان مرادی / نگرانی از احتمال اجرای حکم اعدام آن‌ها

7-سپتامبر-2018

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: زانیار و لقمان مرادی در قرنطینه‌ی زندان رجایی‌شهر کرج دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این دو زندانی سیاسی در ملاقاتی که امروز با خانواده‌هایشان داشتند، ضمن اعلام این موضوع از احتمال اجرای احکام اعدام خود خبر داده‌اند.

روز چهار‌شنبه ۱۴شهریور‌ ماه جاری زانیار و لقمان مرادی، دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر کرج به بهانه‌ی ملاقات با مدیر زندان از بندهای خود به بیرون فراخوانده شده و متعاقب آن به قرنطینه‌ی زندان منتقل شده‌اند.

یکی از اعضای خانواده‌های این زندانیان در گفت‌وگو با گزارش‌گر «نفس در قفس» ضمن اعلام این موضوع، گفت: «دیشب از زندان با ما تماس گرفتند و گفتند برای ملاقات به رجایی‌شهر مراجعه کنیم. ما امروز به ملاقات آمدیم. ملاقات کوتاه بود و متوجه شدیم که زانیار و لقمان در اعتصاب غذا هستند.»

این زندانیان سیاسی در اعتصاب غذای خشک به سر می‌برند.

وی در خصوص احتمال اجرای احکام اعدام این زندانیان اظهار داشت: «مسولان زندان گفتند ‘ما اطلاعی از این موضوع نداریم. اطلاعات گفته آن‌ها را به قرنطینه بیاوریم و اگر تا ساعت ۲ بعدازظهر فردا آن‌ها را نبرند، با بند بازخواهندگشت.’»

مسولان زندان اطلاعی از این‌که این زندانیان را احتمالا کجا «خواهند برد» نداشتند.

خانواده‌های این زندانیان سیاسی از احتمال اجرای احکام اعدام آنان به شدت ابراز نگرانی کردند.

در همین حال نگرانی‌ها از سرنوشت رامین حسین‌پناهی دیگر زندانی سیاسی محکوم به اعدام که اخیرا به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده افزایش یافته است.

اعضای خانواده‌ی آقای حسین‌پناهی از سرنوشت او تا این لحظه ابراز بی‌اطلاعی کردند.

رامین حسین‌پناهی از ۱۱ روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

زندانیان