نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعزام به مرخصی نرگس محمدی و نازنین زاغری در گرو تصمیم دادستانی

27-ژوئن-2019

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: محمود بهزادی راد، وکیل مدافع نرگس محمدی و نازنین زاغری از ارسال نامه‌ی درخواست مرخصی به دادستان پرونده های موکلینش خبر داد.

به گزارش انصاف نیوز، امروز پنجشنبه ۶ تیرماه ۱۳۹۸، محمود بهزادی راد، وکیل دادگستری در ارتباط با آخرین وضعیت نازنین زاغری که در حال حاضر در اعتصاب غذا به سر می‌برد گفت: به ملاقات خانم زاغری رفتیم و متاسفانه ایشان هنوز به اعتصاب غذا ادامه می‌دهند.

وی افزود: وزن موکلم کم شده و فشار خونش هم بر روی عدد ۹ روی ۶ بوده است. امیدواریم این وضعیت زودتر خاتمه پیدا کند و باتوجه به شرایط روحی و جسمی‌اش وضعیت خوبی ندارد.

این وکیل دادگستری در خصوص نرگس محمدی نیز گفت: ما هفته‌ی گذشته به دفتر معاون آقای دادستان مراجعه کردیم و در آنجا نامه‌ای خدمت دادستان محترم در ارتباط با وضعیت خطرناک خانم نرگس محمدی و همچنین خانم زاغری دادم.

بهزادی راد همچنین گفت: به این خاطر که خانم محمدی بعد از عمل جراحی به بیمارستان منتقل شده‌اند و در آنجا براساس آزمایش‌هایی که در خود بیمارستان زندان داده‌اند عفونت وارد خونشان شده و باید دوره‌ای را بیرون از زندان بدون استرس تحت درمان قرار بگیرند.

وی در پایان گفت: مسوولین زندان هم موافقت کردند و نامه را نوشته‌اند و ما درحال حاضر منتظر دستور دادستان هستیم و من هم اینها را به‌صورت کتبی به معاون زندان دادم. هم مرخصی نازنین زاغری و هم مرخصی خانم محمدی بستگی به تصمیم دادستان دارد.

زندانیان