نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

برکناری رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در پی رونمایی از کتاب هدی صابر

27-ژوئن-2019

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: به دنبال برگزاری مراسم رونمایی از کتاب فروپاشی، نوشته  هدی صابر در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی که واکنش های زیادی به‎دنبال داشت، صبح امروز حسن طائی، رئیس دانشکده اقتصاد این دانشگاه برکنار و تیمور محمدی به عنوان سرپرست انتخاب شد. گفته می شود که این تغییر به خاطر فشارهای نهادهای امنیتی در ریاست این دانشگاه صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، روز ۲۲ خردادماه ۱۳۹۸، مراسم رونمایی از کتاب فروپاشی هدی صابر در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‎طباطبایی برگزار شد و سعید مدنی، فعال سیاسی و فرشاد مومنی، عضو هیأت علمی این دانشگاه درباره این کتاب سخنرانی کردند.

بر اساس این گزارش، حضور مدنی در این مراسم به عنوان سخنران و دعوت او به یک دقیقه سکوت به یاد قربانیان سال ۸۸، حاشیه برانگیز شد.

بعد از حواشی بوجود آمده، امروز عطنا، پایگاه خبری دانشگاه علامه طباطبایی گزارش داد که صبح امروز مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشکده اقتصاد این دانشگاه برگزار شد و در جریان آن حسن طایی برکنار و تیمور محمدی به عنوان سرپرست انتخاب شد.

در عکسی که از جلسه تودیع و معارف ریاست این دانشکده در کانال خبری عطنا منتشر شده‎است، کتاب فروپاشی هدی صابر مقابل طائی قرار دارد.

یکی از دانشجویان دانشگاه علامه‎طباطبایی درباره این تغییر می‎گوید: بعد از برگزاری این مراسم در دانشکده اقتصاد، فشارهای زیادی به دانشگاه وارد شد. بنابراین ما فکر می‎کنیم که فشارهای بیرون از دانشگاه، دلیل برکناری حسن طائی باشد.

هدی صابر، پژوهشگر حوزه اقتصاد و فعال مدنی، کتاب «فروپاشی؛ نگاهی به درون رژیم شاه» را حدود ۳۷ سال پیش نوشته است. هدی صابر در کتاب فروپاشی با بررسی روندهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در ایران سال‌های پیش از انقلاب نشان می‌دهد که چرا فروپاشی حکومت پهلوی ناگزیر بود.

زندانیان