نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعزام طاهر قدیریان، فعال محیط زیست بازداشتی به بیمارستان

9-آوریل-2019

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس؛ طاهر قدیریان، یکی از هشت فعال محیط زیست بازداشتی در زندان اوین که به بیماری آی بی اس مبتلا شده است به دلیل کاهش وزن شدید روز یکشنبه جهت آزمایش تیروئید نیز به بیمارستان اعزام شد. وی در روزهای پایانی سال گذشته نیز به بیمارستان اعزام شده و پس از معاینه توسط پزشک و تجویز قرص به زندان بازگردانده شده بود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، طاهر قدیریان یکی از هشت متهم پرونده موسوم به فعالان محیط زیست که پیشتر مادرش از وخامت وضعیت جسمی او خبر داده بود، در بیمارستان بقیه الله آزمایش اسکن تیروئید قرار گرفت.

قدیریان ۲۵ اسفند ۹۷ یک مرتبه از زندان به بیمارستان بقیه الله اعزام و مورد معاینه پزشک متخصص داخلی قرار گرفت که در این معاینه، پزشک برای او قرص تجویز و گفته بود در صورتی که تا پایان تعطیلات وضعیتش بهتر نشده، باید آندوسکوپی شود.

روز یکشنبه ۱۸ فروردین امسال نیز قدیریان مجدداً از زندان به بیمارستان اعزام شد تا برای تشخیص وضعیت تیروئید او اسکن تیروئید انجام شود که نتیجه آن ۳ روز دیگر اعلام خواهد شد.

مادر قدیریان ۲۲ اسفند سال ۹۷ گفته بود: در ملاقاتی اخیری که با طاهر داشتم وضعیت جسمی خوبی نداشت و به شدت وزن کم کرده بود. بنابر اظهارات فرزندم در مراجعه ای که به خاطر این بیماری به بهداری زندان اوین داشته پزشک بهداری به او گفته باید توسط متخصص گوارش معاینه شود تا پزشک متخصص داروهای لازم را تجویز کند. در مشاوره ای که با پزشکان متخصص گوارش درباره بیماری فرزندم داشتم گفتند علت کاهش وزن طاهر نمی تواند بیماری آی بی اس (سندروم روده بزرگ) باشد و باید هر چه سریعتر معاینات و معالجات لازم روی او انجام شود.

برچسب ها:

زندانیان