نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اقدام به خودکشی یک زندانی در زندان ارومیه

27-می-2019

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: یک زندانی محبوس در زندان ارومیه، امروز به دنبال اقدام به خودکشی از طریق حلق آویز، از ناحیه گردن دچار شکستگی شد. به دلیل وخامت حال این زندانی بصورت اورژانسی به بیمارستان خارج از زندان اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، صبح امروز دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸، یک زندانی محبوس در زندان ارومیه با حلق آویز کردن خود، اقدام به خودکشی کرده است. با ناموفق بودن این اقدام و آسیب شدید جسمی وی به بیمارستان خارج از زندان اعزام شد.

هویت این زندانی نصرت رحمانی، اهل ارومیه، ۳۶ ساله، متاهل و دارای فرزند احراز شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “ساعت ۵ بامداد امروز (دوشنبه) یک زندانی که به تازگی از بند ۱۴ به بند ۱۰ منتقل شده بود، خود را حلق آویز کرد و با پاره شدن طناب خوشبختانه زنده ماند، اما آسیب دید و به بهداری منتقل شد، پزشک بهداری تشخیص داد که مهره های گردنش شکسته و باید به بیمارستان منتقل شود. در نهایت با تاخیر زیاد، تقریبا ساعت ۱۲ به بیمارستان امام خمینی ارومیه اعزام شد”.

این منبع مطلع در مورد علت اقدام به خودکشی آقای رحمانی اعلام کرد: “خانواده‌اش از لحاظ مالی تحت فشار بودند و نگرانی های زیادی در این مورد داشت. در زندان هم هر روز شرایط را برایش سخت تر می کردند، او را از بند ۱۴ به بند ده که بند معتادین است منتقل کرده بودند و از این بابت بسیار خشمگین بود. در واقع یکی از مسئولان بند ۱۴ با سوء استفاده از روابطی که با بخش بازرسی زندان داشت، به زور به بند ۱۰ انتقالش داده بود که تختش را به یک زندانی دیگر بفروشد”.

نصرت رحمانی محبوس در زندان ارومیه بند ۱۴ که به تازگی به بند ۱۰ منتقل شده بود، با اتهامات مرتبط با مواد مخدر به حبس ابد محکوم شده است.

خودکشی زندانیان به دلیل رفتار نامناسب مسئولان و شرایط نگهداری زندانیان در زندانهای ایران مسبوق به سابقه است.

زندانیان