نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

الهام احمدی، درویش گنابادی از حضور در جلسه دادگاه خودداری کرد

20-دسامبر-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني - زنان -

سایت نفس در قفس: الهام احمدی از زنان درویش گنابادی محبوس در زندان قرچک ورامین، جهت رسیدگی به اتهامات نشر اکاذیب و توهین به ماموران به دادگاه احضار شد طی روز گذشته از حضور در جلسه دادگاه خودداری کرد.

به گزارش مجذوبان نور، الهام احمدی، درویش گنابادی محبوس در زندان قرچک ورامین، که با اتهام نشر اکاذیب و توهین به مأموران زندان به دادگاه احضار شده بود، طی روز گذشته از حضور در جلسه‌ی دادگاه خودداری کرد.

بنا بر این گزارش، الهام احمدی پیش‌تر در مکالمه‌ای تلفنی از داخل زندان، پرده از فجایع پزشکی زندان قرچک برداشته بود و همین باعث شد تا با شکایت محمدی، رئیس زندان قرچک ورامین، در دادسرای امنیت تهران برای او پرونده‌ای دیگر با اتهام‌های افترا و نشر اکاذیب تشکیل شود.

این زن درویش که از یکم اسفند تاکنون در بازداشت به‌سر می‌برد با حکم دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم و این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۲ سال حبس تعزیری کاهش یافته است.

در تاریخ ۵ آذرماه الهام احمدی به همراه دو تن دیگر از زنان درویش گنابادی محبوس در زندان قرچک ورامین به نام‌های شکوفه یداللهی و سپیده مرادی با دستور محمدی رئیس زندان قرچک مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند.

این سه زن به دلیل آلودگی زندان و بیماری‌های عفونی و بهداشتی، خواستار پس گرفتن وسایل شخصی‌شان شده بودند.

این سه زن درویش زندانی پیش از این همراه با دیگر زنان درویش محبوس در زندان قرچک ورامین در اعتراض به حمله‌ی خشونت‌بار روز چهارشنبه‌ ۲۳ خردادماه مأموران گارد ویژه این زندان به زنان درویش زندانی، دست به اعتصاب غذا زدند و در تاریخ ۹ تیرماه پس از گذشت ۱۶ روز با انتشار نامه‌ای به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

زندانیان