نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مهرداد صبوری و امید احمدی روانه زندان شدند

20-دسامبر-2018

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: مهرداد صبوری و امید احمدی دو شهروند اهل کامیاران، صبح امروز جهت تحمل حبس به زندان کامیاران منتقل شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷، دو فعال کارگری از اهالی شهرستان کامیاران به نام‌های «مهرداد صبوری» و «امید احمدی» هر کدام برای اجرای احکام یک سال حبس تعزیری‌شان خود را به اجرای احکام کامیاران معرفی کرده و به زندان منتقل شدند.

لازم به ذکر است که آرام محمدی، دیگر محکوم این پرونده روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه جهت تحمل دوران محکومیت حبس ۳ ماهه‌ی خود به زندان کامیاران منتقل شده بود. همچنین روز چهارشنبه ۲۸ آذرماه شاهو صادقی، فعال ساکن کامیاران خود را جهت اجرای حکم سه ماه حبس به اجرای احکام دادگستری کامیاران معرفی کرده و سپس از آنجا به زندان کامیاران منتقل شد.

مهرداد صبوری و امید احمدی پیش‌تر در تاریخ ۹ آذرماه سال جاری به همراه چهار تن از هم‌پرونده‌ای‌های خود به نام‌های آرام محمدی، دلنیا صبوری، شاهو صادقی و روژین ابراهیمی توسط شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان کردستان به دلیل شرکت در مراسم روز جهانی کارگر مجموعا به ۳۰ ماه و شش روز حبس محکوم شده بودند.

بر طبق این حکم مهرداد صبوری و امید احمدی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” هر یک به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

این فعالین کارگری پیش‌تر در مهرماه سال ۹۵ توسط شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج جمعا به ۴ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند.

مهرداد صبوری و امید احمدی به همراه هم‌‌پرونده‌ای‌های خود در تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۹۵ به دلیل برگزاری و شرکت در مراسم روز جهانی کارگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۷ روز با قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بودند.

زندانیان