نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

امیر ستاری در نهمین روز اعتصاب غذا به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شد

18-ژوئن-2019

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: امیر ستاری رئوف، زندانی سیاسی زندان مرکزی تبریز امروز در نهمین روز اعتصاب غذایش به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، وی عصر امروز ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ از بند ویژه‌ی زندان مرکزی تبریز به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده است.

امیر ستاری، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری دی ماه ۱۳۹۶ در تبریز از روز ۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۸ در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

وی در اعتراض به روند قضایی پرونده‌اش که منجر به افزایش حکم او از ۷ ماه به ۵ سال شده دست به اعتصاب غذا زده و از روز ۲۴ خرداد ماه ۱۳۹۸ نیز به بند ویژه‌ی زندان مرکزی تبریز که شامل سلول‌های انفرادی است منتقل شده است.

امیر ستاری روز ۱۱ دی‌ ۱۳۹۶ در میدان ساعت تبریز به هم‌راه چند تن دیگر بازداشت شده و پس از بازجویی‌های اولیه توسط اطلاعات نیروی انتظامی، در اختیار سازمان اطلاعات سپاه قرار می‌گیرد.

وی پس از اتمام مراحل بازجویی، به زندان تبریز منتقل شده و اوایل بهمن ماه به قید وثیقه آزاد شده بود.

این زندانی سیاسی روز ۹ خرداد ۱۳۹۷ توسط شعبه دو دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی به ۷ ماه حبس تغزیری محکوم شده و پس از تایید حکم در شعبه سوم دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی، روز ۱۹ تیر ماه سال گذشته جهت اجرای حکم خود به زندان مرکزی تبریز مراجعه می‌کند.

در تاریخ ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۷ و در حالی که پرونده‌ی او بسته شده بود، مجددا توسط همان شعبه‌ی دادگاه انقلاب به اتهام توهین به رهبری به ۶ ماه حبس محکوم می‌شود.

در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۷ بدون اطلاع امیر ستاری از روند قضایی پرونده، شعبه‌ی یازدهم اجرای احکام تبریز، اقدام به تجمیع پرونده می‌کند اما شعبه‌ی سوم دادگاه تجدید نظر استان، احکام صادره را «خلاف بیّن شرع» دانسته و حکم هفت ماه وی را به پنج سال افزایش می‌دهد.

این زندانی سیاسی پس از خودداری مسئولان قضایی از قبول درخواست او مبنی بر بازگشت به حکم اولیه از روز ۲۰ خرداد ماه جاری دست به اعتصاب غذا زده است.

زندانیان