نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ضرب و شتم ۲ درویش توسط یک زندانی عادی در زندان تهران بزرگ

18-ژوئن-2019

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: دو تن از دراویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ توسط یکی از زندانیان عادی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، مصطفی عبدی و رضا سیگارچی، ۲ تن از دراویش گنابادی در سالن ۵ تیپ ۲ زندان تهران بزرگ، امروز مورد حمله‌ی یکی از زندانیان عادی این بند قرار گرفته‌اند.

به گفته‌ی یک منبع مطلع، این ۲ زندانی عقیدتی، امروز ۲۸ خرداد ماه ۱۳۹۸ و بلافاصله پس از بازگشت از سالن ملاقات به بند خود، ابتدا با فحاشی و سپس حمله و ضرب و شتم یکی از زندانیان عادی مواجه شده‌اند.

این زندانی که خود از محکومین مواد مخدر است، دراویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ را «جنایتکار» خوانده است.

به گفته‌ی همین منبع، او ابتدا به سینه‌ی مصطفی عبدی و سپس با سر به صورت او ضربه‌ای زده و پس از آن‌که رضا سیگارچی برای پایان دادن به درگیری مداخله کرده، با مشت بینی وی را نیز شکسته است.

از حدود ۷۰ زندانی محبوس در سالن ۵ تیپ ۲ زندان تهران بزرگ، ۴ تن به اسامی مصطفی عبدی، رضا سیگارچی، مهدی بختیاری و البرز اسکندری از دراویشی هستند که در حمله‌ی نیروهای امنیتی به گلستان هفتم در ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ بازداشت شدند.

این زندانیان به دلیل تراکم بالا در بند، هنوز تختی از آن خود نداشته و مجبورند روی زمین بخوابند.

گفتنی است در روزهای اخیر، علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی نیز در همین زندان توسط ۲ تن از زندانیان عادی به قتل رسیده بود.

شایان ذکر است، مصطفی عبدی از مدیران سایت مجذوبان نور است که پس از دستگیری به تحمل ۲۶ سال حبس و رضا سیگارچی نیز به تحمل ۷ سال زندان محکوم شده‌اند.

زندانیان