نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال مجدد حمیدرضا مرادی به بیمارستان شهدای تجریش

10-جولای-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: حمیدرضا مرادی سروستانی، مدیر زندانی سایت مجذوبان نور که چندی پیش برای انجام عمل جراحی عروق از بیمارستان شهدای تجریش به بیمارستان سینا منتقل شد، پس از انجام عمل جراحی روز گذشته مجددا به بیمارستان شهدا منتقل شد.

به گزارش مجذوبان نور، حمیدرضا مرادی سروستانی که چندی پیش برای انجام عمل جراحی عروق ناحیه پا به بیمارستان سینا منتقل شده بود، پس از انجام این عمل جراحی به بیمارستان شهدای تجریش عودت داده شد تا دوره نقاهت پس از جراحی را بگذراند.

یادآور می شود عمل جراحی وی در حالی بعد از ۲ سال توقف در درمان صورت گرفت که بیماری این زندانی وسعت زیادی پیدا کرده بود. قاضی صلواتی بارها از اعزام به بیمارستان این درویش گنابادی ۵۱ ساله که با حکم خود به ده سال و نیم حبس محکوم کرده است، جلوگیری کرده و دو بار او را از تخت بیمارستان به زندان اوین بازگردانده بود.

هم اکنون دو تن دیگر از وکلا زندانی دراویش به نام های مصطفی دانشجو و افشین کرم پور نیز در همین بیمارستان مراحل درمان را می گذرانند.

مصطفی دانشجو وکیل زندانی دراویش که به هفت سال و نیم حبس محکوم شده است و از بیماری قلبی و تنفسی رنج می برد، یک دوره بازتوانی قلبی و تنفسی نیز برای وی تجویز شده اما به دلیل اینکه بیمارستان شهدا فاقد امکانات انجام دوره بازتوانی است، این حقوق‌دان باید به بیمارستان میلاد اعزام شود.

افشین کرم‌پور دیگر درویش و وکیل زندانی که او نیز با حکم غیابی آقای صلواتی به هفت سال و نیم حبس محکوم شده است، اکنون تحت طب فیزیکی قرار دارد تا پزشکان معالج، پس از پایان این دوره در مورد عمل جراحی وی تصمیم گیری کنند.

زندانیان