نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال مریم ابراهیم‌وند به زندان قرچک ورامین

8-نوامبر-2020

گروه خبری: زنان - زندانیان -

نفس در قفس، ۱۸ آبان ۱۳۹۹: مریم ابراهیم‌وند کارگردان و تهیه کننده سینما بعد از یکسال و نیم بازداشت، روز شنبه ۱۷ آبان ۹۹ به زندان قرچک ورامین منتقل شد. وی اخیرا توسط دادگاه کارکنان دلت به ده سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، مریم ابراهیم وند که از تیرماه ۹۷ بازداشت شده است، روز گذشته به زندان قرچک ورامین منتقل شد. مسئولین زندان اوین دلیل این انتقال را درخواست خود این زندانی عنوان کرده‌اند.

یک نفر مطلع در خصوص این انتقال به گزارش‌گر «نفس در قفس» گفت: « انتقال ناگهانی خانم ابراهیم‌وند به زندان قرچک ورامین در حالی صورت گرفته است که وی اخیرا هیچ گونه درخواستی مبنی بر انتقال به این زندان نداده بود. »
این فرد مطلع در خصوص نحوه انتقال این زندانی گفت:‌« به هنگام انتقال خانم ابراهیم وند ماموران مرد در یک اقدام غیرقانونی و غیر اخلاقی اقدام به بازرسی وسایل این زندانی کردند که این خلاف قانون زندان است. آقایان سلامی معاون سلامت زندان  و صباحی معاون حفاظت به همراه یک افسر جانشین مرد اقدام به بازرسی وسایل شخصی خانم ابراهیم‌وند کردند که این به منزله هتک حرمت به زندانیان زن است. »

پیش از این نیز زندانیان دیگری به بهانه انتقال به زندان محل سکونت از بند زنان سیاسی زندان اوین به زندانهای شهرهای مختلف منتقل شدند. به این زندانیان اجازه جمع کردن وسایل شخصی نیز داده نشد که این موضوع مورد اعتراضات گسترده زندانیان زن سیاسی شده  و مسئولان زندان را مجبور به پذیرش قانون انتقال کردند که قبل از هر انتقال باید به زندانیان اطلاع داده شود و فرصت جمع آوری وسایل از او سلب نشود.

زندانیان