نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت تعدادی از شهروندان بهایی در شهرهای مختلف

22-اکتبر-2019

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: روزگذشته، ۲۹ مهر۹۸، تعدادی از شهروندان بهایی با هجوم ماموران امنیتی به منازل شخصی‌شان بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شده‌اند.
به گزارش«نفس در قفس»، سه شهروند بهایی به نام‌های کیانا شعاعی، فروزان معصومی و سروش آبادی در شهر شیراز و همچنین میترا فرصتی پور ساکن گیلاوند توسط ماموران امنیتی اطلاعات بازداشت شده اند.
بنا به اطلاع «نفس در قفس»، روز دوشنبه ۲۹ مهر ۹۸، ماموران امنیتی با هجوم به منازل تعدادی از شهروندان بهایی در شهر شیراز حداقل سه تن را بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل کرده‌اند. در پی تفتیش منازل این شهروندان لوازم شخصی آنها ازجمله کیس کامپیوتر، لپ تاپ، تلفن همراه ودو تابلو و.. توسط ماموران اطلاعات ضبط شده است.
همزمان با این هجوم گسترده به منازل شهروندان بهایی در شیراز، اداره اطلاعات استان فارس با صدور بیانه ای مدعی شد که این افراد «مدت‌ها قبل با سفر به خارج از کشور و برنامه‌ریزی گسترده، قصد تحت‌الشعاع قرار دادن پیاده‌روی اربعین» را داشتند.
همچنین خبرها حاکی از بازداشت یک شهروند بهایی دیگر در گیلاوند است. خانم میترا فرصتی پور روز گذشته ۲۹ مهر ۹۸ با هجوم ماموران وزارات اطلاعات به منزل شخصی اش به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. در این تفتیش ماموران تمامی وسایل الکترونیکی از جمله لپ تاپ، گوشی و…خانم فرصتی پور را ضبط کرده‌اند.
خاطر نشان می‌شویم که در روزهای اخیر برخوردهای امنیتی و فشارهای بازداشتی روی شهروندان بهایی در شهرهای مختلف افزایش پیدا کرده است.

زندانیان