نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

برگزاری جلسه بازپرسی رضا شهابی

22-اکتبر-2019

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت فنس در قفس: روز گذشته جلسه بازپرسی رضا شهابی، از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه که در جریان برگزاری مراسم روز جهانی کارگردستگیر شده بود در بازپرسی شعبه ۲ دادسرای اوین برگزار شد.

به گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، جلسه بازپرسی رضا شهابی، از اعضای هیئت مدیره این سندیکا، روز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۹۸ در شعبه ۲ دادسرای اوین برگزار شد.

بر اساس این گزارش، بازپرس شعبه دوم دادسرای اوین، نصیرپور، فعالیت‌های سندیکایی شهابی در دفاع از حقوق کارگران را جرم تلقی کرده است. وی در پایان جلسه اعلام کرده است در ادامه رسیدگی به پرونده تمام اعضای شناخته شده سندیکایی احضار خواهند شد.

رضا شهابی در جریان برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۶ روز در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه با تودیع قرار کفالت و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شده بود.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه پیشتر با انتشار فراخوانی از کارگران خواسته بود که روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز جهانی کارگر در تجمع اعتراضی در برابر مجلس شورای اسلامی حضور یابند

زندانیان