نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

 بازداشت دو شهروند در محله اتابک تهران؛ خطر بازداشت جوانان معترض تحت عناوینی همچون ارازل و اوباش

22-ژوئن-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس، ۱ تیر ۱۴۰۰: روز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ دو شهروند در محله اتابک تهران با اتهام «نزاع گروهی و ایجاد رعب و وحشت» توسط مأموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ بازداشت شدند.

خبرگزاری ایسنا با نشر این خبر به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت مدعی شده است که این نفرات بازداشت شده اقدام به تحریب اموال مردم کرده بودند.با توجه به گسترش موج نارضایتی در میان مردم، اقدامات صورت گرفته از سوی جوانان نه علیه مردم عادی بلکه علیه امکان و اموال دولتی راههای بروز اعتراض به وضع موجود است. با ایجاد فضای سرکوب و بازداشت‌های گسترده بازداشت شهروندان معترض به وضع موجود تحت عناوین مختلف از جمله ارازل و اوباش  صورت می‌گیرد.

بازداشت‌های کور و بدون اعلام هویت خطر شکنجه و آزار و اذیت بازداشت شدگان و نقض حقوق اولیه آنها به عنوان متهم را بیشتر می‌کند.

«نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، ضمن هشدار به مراجع بین المللی نسبت به بازداشت‌های جوانان معترض به وضع موجود که در سایه وضعیت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی افزایش چشمگیر داشته است، تحت عناوین اخلالگر، اوباش و تخریبگر و…، خواستار شفاف شدن این بازداشت‌ها، روند بازجویی و رسیدگی به پرونده بازداشت شدگان است.

زندانیان