نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بازداشت ۳  کودک به بهانه انتشار تصاویر در اینستاگرام در خراسان جنوبی

7-جولای-2021

گروه خبری: کارگران و اصناف -

نفس در قفس، ۱۶ تیر ۱۴۰۰: سه کاربر اینستاگرام که هر سه نفر زیر سن قانونی بودند توسط پلیس فتای خراسان جنوبی بازداشت شدند. رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی مدعی شده است این سه نفر به دلیل« انتشار عکس و فیلم‌های مستهجن» بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی محمدپور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: مأموران پلیس فتای خراسان جنوبی با انجام تحقیقات و بررسی‌ها در فضای مجازی، با افرادی که اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های مستهجن، انتشار کلیپ‌هایی در خصوص مصرف مواد مخدر در شبکه‌های اجتماعی می‌کردند، روبه‌رو شدند که به علت حساسیت موضوع مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی و شگردهای پلیسی متهمان شناسایی و با وجود این که متهمان به سن قانونی نرسیده بودند، با هماهنگی مقام قضایی برای اخذ اظهارات به همراه والدین به پلیس فتا احضار شدند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی مدعی شده است : در بازجویی‌های انجام شده در ابتدا منکر ارتکاب جرم انتسابی شدند، ولی در مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری شده به جرم خود اعتراف کردند.

بنا به گفته این رئیس پلیس مأموران در این زمینه ۳ متهم بازداشت کردند که متهمان بازداشت شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

از هویت و محل نگهداری این سه کودک بازداشت شده اطلاعی در دست نیست.

برچسب ها:

زندانیان