نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

با بخشش اولیای دم؛ نجات ۱۹ زندانی از چوبه‌دار در کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری

7-مارس-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از رهایی و نجات ۱۹ زندانی متهم به قتل از چوبه دار در این استان در سال‌جاری خبرداد. وی همچنین از رشد طلاق و خودکشی در این استان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از رهایی و نجات ۱۹ قاتل از پای چوبه دار در این استان در سال‌جاری خبر داد.

فتاح محمدی در نشست کمیته‌های‌تشکل‌های مردمی مبارزه با موادمخدر گفت: “به کمک معتمدین، ریش سفیدان و شورای اصلاح ذات البین در کهگیلویه و بویراحمد، تاکنون ۱۹ قتل اصلاح و منجر به بخشش قاتل شده است”.

وی با تشریح دلایل کاهش ۲۸ درصدی نزاع های دسته جمعی و ۴۹ درصدی نزاع های فردی در کهگیلویه و بویراحمد، یکی از دلایل آنها را ارتباط معتمدین و ریش سفیدان با دستگاه های متولی دانست و خاطرنشان کرد: “پاسخگویی مناسب دستگاه های دولتی یکی دیگر از دلایل کاهش نزاع در استان به شمار می رود”.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: “طلاق در سالجاری در این استان نسبت به سال های ۹۲ و ۹۳ از شدت رشد بیشتری برخوردار بوده است”.

افزایش خودکشی در بین مردان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

محمدی از افزایش طلاق در این استان خبر داد و تصریح کرد: “افزایش خودکشی نیز نسبت به سال گذشته در استان و به نسبت در بین مردان نگران کننده است که باید در این زمینه فعالیت ها پیشگیری بیشتری انجام گیرد”.

رئیس کمیته تشکل های مردمی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد افزود: “در بخش آسیب اعتیاد، این استان در وضعیت سفید قرار دارد و اگر برنامه‌های آموزشی و کنترل در آن به درستی انجام شود به دلیل محدوده کوچک این استان اثربخشی آنها را به خوبی شاهد خواهیم بود”.

زندانیان