نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

برگزاری جلسه اول دادگاه ناهید فتحعلیان معلم بازنشسته

21-سپتامبر-2020

گروه خبری: آزادی بیان - کارگران و اصناف -

نفس در قفس، ۳۱ شهریور ۱۳۹۹: روز ۲۶شهریور ناهید فتحعلیان، معلم بازنشسته برای برگزاری دادگاه به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب احضار شده و از بابت اتهامات « اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تخریب اموال دولتی» تفهیم شد. جلسه دوم دادگاه طی ۱۰ روز آینده برگزار خواهد شد

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، پرونده ناهید فتحعلیان معلم بازنشسته که از تاریخ ۲۶ فروردین سال جاری بازداشت شده است، به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی منتقل شده است. جلسه اول رسیدگی به اتهامات این معلم بازنشسته روز ۲۶ شهریور ۹۹ در همین شعبه برگزار شد و جلسه دوم طی ده روز آینده برگزار خواهد شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارش‌گر «نفس در قفس» گفت: « جلسه رسیدگی به اتهامات خانم فتحعلیان با اعلام عنواین اتهامی برگزار شده است. دفاعیات خانم فتحعلیان در خصوص این اتهامات برای جلسه بعدی دادگاه موکول شده است که گفته شده طی ده روز آینده برگزار می شود. دادگاه در خصوص مصداق این اتهامات به حضور وی در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ در تهران، پخش پوستر و تراکت‌هایی با محتوای “فعالیت تبلیغی علیه نظام و اعتراض به وضعیت معلمان و بازنشستگان” و ویدئویی ضبط شده از دوربین مداربسته منتسب به وی مبنی بر مشارکت وی در تخریب و تحریق یک بانک در تهران استناد کرده است.»

این منبع مطلع همچنین افزود:« خانم فتخعلیان درخواست وکیل نداده است و اعلام کرده که لایحه دفاعی و دفاعیات را خودشان خواهند نوشت و در دادگاه بیان خواهند کرد»

لازم به یادآوی است که ناهید فتحعلیان بعد از بازداشت به مدت چند هفته در بازداشتگاه وزرا نگهداری شد و بعد به بند زنان سیاسی زندان اوین منتقل شده بود که بعد از حدود دو هفته به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال یافت. نهایتا بعد از اتمام بازجویی‌ها بعد از ۴ ماه به بند زنان سیاسی زندان اوین منتقل شد.

زندانیان