نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

جان چهار زندانى عرب در خطر است

21-سپتامبر-2020

گروه خبری: اعدام - اقلیت های قومی -

نفس در قفس، ۳‍۱شهریور ۱۳۹۹: چهار زندانی سیاسی عرب که در زندان شیبان اهواز  به مکانی نامعلوم منتقل شدند. حکم اعدام سه تن از زندانیان به تایید دیوان عالی کشوررسیده و این نگرانی‌ها در خصوص سلامت این زندانیان را بیشتر کرده است.

به گزارش منابع حقوق بشری اهواز به نقل از خاکزدگان، روز گذشته ۳۰شهریور ۹۹، سه زندانی سیاسی محکوم به اعدام به نام‌های علی مطیری، حسین سیلاوی و علی خسرجی به همراه یک زندانی سیاسی یگر به نام علی مجدم از زندان شیبان اهواز به مکان نامعلوم منتقد شدند.

علی مطیرى طى محاکمه غیرعادلانه در دادگاه انقلاب به اتهام قتل دو بسیجى و محاربه با خدا به اعدام محکوم شده و این حکم در دیوان عالی کشور تایید شده است.

 

بنا به این گزارش؛على خسرجى ۲۶ ساله از اهالى کوى علوى شهر اهواز وحسین سیلاوى،۳۰ ساله،  شهر اهواز که هر دو در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶به اتهام شرکت در عملیات مسلحانه علیه مراکز امنیتى در اهواز بازداشت شدند . هردو این زندانیان عرب به اعدام محکوم شده و این حکم در دیوان عالی کشور تایید شده است.

 

على مجدم ۳۹ ساله نیز یکى از زندانیان عرب از اهالى کوت سید صالح اهواز در۲۰بهمن ۱۳۹۸ همراه ۱۴ شهروند عرب از جمله دو زن  توسط اداره اطلاعات بازداشت شده است.

وی به عنوان ردیف اول این پرونده همراه دیگر افراد این مجموعه به اتهام شرکت در عملیات مسلح علیه نیروهاى امنیتى واقدام علیه امنیت کشور و ارتباط با خارج و تشکیل گروه مخالف نظام ج اسلامى ایران در دادگاه انقلاب محاکمه شده است.صدا وسیماى  جمهورى اسلامى ایران اعترافات زیر فشار بعضى از افراد این مجموعه را پخش کرده است. از روند دادرسى و حکم صادره این پرونده اطلاعى در دست نیست.

 

زندانیان