نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بی‌خبری از وضعیت سینا کمالی در زندان عادل آباد شیراز

8-جولای-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس ،۱۷ تیر ۱۴۰۰: سینا کمالی شهروند بهایی که از ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ در منزل شخصی‌اش توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده هم اکنون در وضعیت بلاتکلیف در زندان عادل آباد شیراز نگهداری ‌می‌شود. از روز ۱۳ تیر تا کنون هیچ تماسی با خانواده نداشته و اکنون در بی‌اطلاعی از این شهروند بهایی قرار دارند.

به گزارش« نفس در قفس »، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، بازداشت سینا کمالی شهروند بهایی در شیراز با گذشت بیش از یک‌ماه همچنان در بلاتکلیفی ادامه دارد.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت آقای کمالی به گزارش‌گر «» گفت: « از هنگام بازداشت سینا کمالی تا کنون خانواده اطلاعی از اتهام‌وی داده نشده است و خانواده تا کنون موفق به ملاقات با او نشدند. یکی از مسئولین پرونده آقای کمالی به خانواده گفته است که قصد آزادی وی را نداریم»

این منبع در ادامه افزود که «سینا کمالی در روز ۱۲ تیر طی یک تماس به خانواده خود از انتقال به زندان مرکزی شیراز(عادل آباد) و بین دویست زندانی دیگر اطلاع داده است. در تماس روز ۱۳ تیر حال وی خوب نبوده و با گربه به خانواده اطلاع داده است که دچار اضطراب شده و نیاز به مشاوره و دارو دارد. وی از اینکه مجددا به بازداشتگاه اطلاعات سپاه بازگردانده شود، نگران بود.»

بنا به اطلاع «نفس در قفس »، خانواده آقای کمالی داروهای مربوطه را به زندان تحویل داده اند اما از اینکه ایشان دارو را تحویل گرفته باشد بی اطلاع هستند.

خاطر نشان می‌شویم سینا کمالی روز ۲۴خرداد ۱۴۰۰ در منزل شخصی خود در شیراز بازداشت و ابتدا به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شد. بعد از ۱۷ روز وی به بند عموی زندان عادل آباد شیراز منتقل شده است.

زندانیان